A baloldal nem mindig liberális, a liberálisok sem mindig baloldaliak. De ez egy ilyen blog.

BALOLDALI LIBERÁLIS BLOG

148. Kutyapártra szavaznál?

2018. április 06. - FOUREY

Ne tedd. Hülyeség. Viccnek is rossz. Ezt a lehető legkomolyabban mondom. A Kutyapártra szavazni semmi értelme. Elveszik a szavazatod, lemondasz a körülötted lévő világ alakításának lehetőségéről és mindezt azért, mert vicceskedni akartál.

Ugyanakkor megértem, ha rájuk akarsz szavazni. Mondok is pár szempontot, hogy lásd, tényleg értelek.

1. Az MKKP vicces. Röhögni lehet ugyan a többi párton is, de az nem ugyanaz. A humor az komoly dolog és jutalmat érdemel az, aki ért hozzá.

2. A humor kell a túléléshez. A reziliencia egyik legfontosabb feltétele annak az érzésnek a megőrzése, hogy nem vagyunk egészen tehetetlenek a külvilág agresszív, elnyomó, ellenséges impulzusaival szemben. A humor pontosan ezt biztosítja. Tehát az MKKP nem haszontalan.

3. Az MKKP rendezvényein sok szimpatikus emberrel találkoztál. Hát igen. Similis simili gaudet.

4. Az MKKP sok értelmes kezdeményezést is támogatott, ideértve a kvótanépszavazáson az érvénytelen szavazásra buzdítást.

5. Az MKKP a politikai részvétel és ilyen módon az önkifejezés számára új, vállalható, sőt, rokonszenves kereteket teremtett, ezzel sokat tett a demokráciába vetett bizalom megerősítéséért.

Mondom, megértelek. De te is érts meg: ne szavazz rájuk, szar ötlet. Inkább keress egy másik, még viszonylag vállalható pártot. De most komolyan: a Kutyapárt tetszett, de a Momentumtól kiráz a hideg? Most viccelsz?   

 

UPDATE:

1. Nem, nem vagyok momentumos. :)

2. Egyetlen más párt sem áll mögöttem és nem is fizetnek a posztomért.

3. Nem képviselem a magyar baloldalt, csak magamat.

4. Nem, nem tiltok meg senkinek semmit, csak leírom a véleményem. Továbbra is jogod van arra szavazni, akire akarsz. Ahogy nekem is elmondani, hogy rossz ötlet.

5. Aki szerint azért kell az MKKP-re szavazni, mert csak így tudja kifejezni a teljes politikai elit elutasítását, az talán tényleg jobb, ha a rájuk szavaz, mert ő ugyanúgy használja a politikai elit szót, mint az örök életet és az ingyen sört.

6. Aki nem látja, hogy mi a különbség egy demokrácia és a jelenlegi rezsim között, az khmmm.

7. Aki nem érti, hogy miért nem baj, ha egy pártnak van mondanivalója az oktatásról, egészségügyről, adókról és másról, az keressen egy triple facepalm mémet és gondoljon arra, hogy most ezt érzem vele kapcsolatban.

8.Amúgy köszönöm mindenkinek az érdeklődést: a trolloknak, az MKKP rajongóinak és a többieknek is.  

A bejegyzés trackback címe:

https://baloldaliliberalis.blog.hu/api/trackback/id/tr7313802512

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kétfarkú Kutya Párt teszt és bukta 2018.04.06. 18:33:20

"Leteszteltük a Kétfarkúakat és megbuktak. Nem értik a humort csak a sajátjukat és nem valódi demokráciát akarnak, hanem ugyan ezt mint a mostani, csak más szereplőkkel." - Több mint négy év után a Szórakoztató Erkölcstan blog törölte kedvencei közül...

Trackback: Voks és budi 2018.04.06. 18:30:56

Szórakoztató Képes ErkölcsTan. Egyik pártra sem szavazz, mert a pártok inkább csak akadályozzák a közmegegyezést. Az egypárti után, le a többpárti diktatúrával is!   Egyik Pártra Sem

Trackback: Hazugságok ismétegetése 2018.04.06. 18:28:57

Ha egy hazugságot gyakran ismételsz, vagy vallássá, vagy politikává válik.

Trackback: Örök élet, ingyen sör ... 2018.04.06. 18:27:47

Magyar Kétfarkú Kutya Párt; "Program alapú együttműködéseket tudunk csak elképzelni, de sajnos nemhogy örök életet de egy közepes hegyet sem ígér egyik párt sem." - de hiszen ezen semmi sem múlik. Lám ígérjük.

Trackback: Kétfarkúak 2018.04.06. 18:27:24

Volt egy esetleges "értelmes pártszövetséget" - nem csak farokból, de párból is jobb az egynél a kettő - egyeztető párbeszédem a Magyar Kétfarkú Kutyapárttal, PDox időszámítás szerint 42 017 júliusában, de aztán egy hét után rájuk untam és otthagytam ő...

Trackback: Kétfarkú Kutya Párt teszt és bukta 2018.04.06. 18:26:52

"Leteszteltük a Kétfarkúakat és megbuktak. Nem értik a humort csak a sajátjukat és nem valódi demokráciát akarnak, hanem ugyan ezt mint a mostani, csak más szereplőkkel." - Több mint négy év után a Szórakoztató Erkölcstan blog törölte kedvencei közül...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2018.04.06. 14:33:43

Szerintem van egy csomó ember, aki egyébként nem menne el szavazni, mert nincs kire, de a Kutyapárt szimpatikus neki, így a poén kedvéért mégis elmegy. Ők, ha nem lenne Kutyapárt, otthon maradnának, azaz semmiképp nem vennének el ellenzéki szavazatokat.
Egyébként a Kutyapárt a neki jutó állami támogatást pályázatok útján társadalmilag hasznos dolgokra fordítja, ám ha nem érné el az 1%-ot, akkor nem kapna erre pénzt.
Úgyhogy szerintem igenis érdemes a Kétfarkú Kutyapártra szavazni, aki nagyjából az egyetlen hezitálás nélkül felvállalható szervezet.
A legjobb az lenne, ha elérnék az 5%-ot és akkor a parlamentben is élvezhetővé tennék a műsort.
Hajrá Kutyák! :)))

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 14:38:07

@Frady Endre: Talán így van, talán nem. Mármint, hogy aki az MKKP-re szavazna, az nem szavazna másra. Nincsenek MKKP szavazók, egyelőre, csak olyanok, akik szimpatizálnak vele. Vasárnap lesznek. Ez a poszt azoknak szól, akik elmennének szavazni, de hülye döntést hoznának, viszont meggyőzhetők. Akikről te beszélsz, azok meg nyugodtan rántsanak vállat. Ez egy egyszerű blogposzt, nem hatósági utasítás.

Az MKKP amúgy felháborítóan bánik a kampánypénzekkel. Ha törvényt nem is sértett, pontosan azt a posztkádárista mocsarat mélyítette, amiben eddig is dagonyáztunk és amit az táplált eddig is, hogy mindenki szarik arra, hogy mi mire való és ő jobban tudni véli.

Szóval, aki teheti, ne szavazzon rájuk.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2018.04.06. 14:38:22

Az MKKP-ra szavazó emberek jó része nem a felsorolt okokból szavaz a pártra. Ez a vegytiszta protest-szavazat. Üzenet, hogy a kormány ellen vagyok, de minden ellenzéki pártot alkalmatlannak tartok.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 14:40:37

@p.a: Ez egy igazi kutyapárti logika. :) Valójában ugyanis még senki sem szavazott rájuk, szóval fogalmunk sincs a motivációikról. Vannak, akik fognak és vannak, akik csak akarnak, de lebeszélhetőek. Ez a poszt nekik szól. A megmenthetetlenek meg nyilván azt csinálnak, amit akarnak.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2018.04.06. 14:41:06

Pont a momentum, ami néha ilyen kutyapárt szintű ostobaságokat nyomat full komolyan? Azok a hülyegyerekek semmihez se értenek! Ok lelkesedés meg minden, de... egy nagy bullshit az a párt.
Az MKKP meg legalább komolyan veszi magát!
MKKP for President!

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 14:42:15

@B-road: Szegény momentumosok :) Hogy is sugallhatod, hogy pont ők ne vennék véresen komolyan magukat. :)

mh1973 2018.04.06. 14:42:31

@FOUREY: tényleg felháborító, hogy nem mocsok-kampányra költi a 150 milliót, hanem társadalmilag hasznos dolgokra!

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 14:46:16

@mh1973: Látom, benned egy igazi politikus veszett el. Máris akkorákat csúsztatsz, mint egy ház. A kampánypénzt kampányra kell elkölteni, ami egy társadalmilag hasznos dolog, mert segít a választóknak tájékozódni. Mocskolódni meg nem lenne kötelező a kampányban Viszont Robin Hoodot játszani, na az pont az a társadalmilag káros dolog, ami miatt ott tartunk, ahol. Ez a gyárból hazalopott hasznos dolgok, a józan észre hivatkozva be nem tartott KRESZ, a méltánytalanságra hivatkozva be nem fizetett adók, a bliccelés kultúrája. Hányok tőle. Különösen, mert még mindig azoknak áll feljebb, akik ezt csinálják.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2018.04.06. 14:46:24

Felsoroltál öt érvet a kutyapárt társadalmi hasznossága mellett érvelve azért, hogy bemutasd, "megértő" vagy? Szerinted azért akarok a kétfarkúra szavazni, mert annyira viccesnek tartom, hogy konzervhalakat engednek a Margitszigetnél a Dunába? A nagy frászt.

Mindenki szereti a megértő embereket, gondolom van igény erre az írásra is. Én egyébként ezt értem meg, hiszen már lassan nincs párt, amelyikkel szemben ne agitált volna valaki. Ez nem személyeskedés, légyszives ne vedd magadra, egyszerűen elég lett volna annyit írnod: Ne szavazz a kutyapártra, mert... Ne! - tisztább lenne minden, mint ezzel a megértősdivel relativizálni a dolgokat.

A Momentumtól kiráz a hideg, mert a 300 oldalas kampányukban csak a a következőkről olvastam: Pénz költése, kiadás, több pénz juttatása bármire. Felhőket ígérgetnek az égre szivárvánnyal, szép idővel. Társadalmi aktivitás szempontból a Momentum a Nolimpia óta semmit nem tett az országért, az MKKP viszont elég sokat.
Ha valaki a Kutyapártra akar szavazni, szavazzon!

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 15:00:37

@Megyko: Több dolgot nem értek abban, amit írsz:
1. Miért mondod, hogy nem írok érveket? Világosan leírtam az érveimet. Nem túl bonyolultak. Ráadásul rögtön ott vannak az első bekezdésben
2. Mit fáj neked, hogy megértő vagyok azokkal szemben, akik magukra ismernek a szövegben? Mi ezen a "relativizálás"? Te nem ismertél magadra láthatóan. Lépj tovább nyugodtan.
3. Mit fáj neked, hogy le akarok beszélni embereket az MKKP-re szavazásról? Milyen eltorzult világkép az, ami szerint tilos beszélni a politikai meggyőződéseinkről, érveket cserélni? Olyan nehéz felfogni, hogy vasárnap nem bohóckodni fogunk, hanem az ország jövőjéről döntünk és azt szeretném, ha mindenki, aki hajlandó rá, felelős döntést hozna.
4. Mulatságosnak tartom, hogy a Momentumot ígérgetéssel vádolod (nekem amúgy mindegy, pont leszarom őket), az MKKP-t meg, ami már csak viccből is pont ugyanezt csinálja, csak sokkal durvábban, azt nem vagy hajlandó ugyanezért elutasítani.

Nem te vagy az első, aki valamiért nem látszik érteni, hogy egy meggyőzésre irányuló szöveg nem ráolvasás vagy megrontás, hanem meggyőzési kísérlet. Persze, hogy a Kutyapártra fog szavazni, aki arra akar. Ezt ez a poszt nem tudja megakadályozni. Ez a poszt meggyőzni akarja azokat, akiket meg lehet, hogy ne akarjanak rájuk szavazni.

Amúgy meg történetesen tele a blogom olyan posztokkal, amik arról szólnak, hogy mindenki menjen szavazni, bárkire, csak menjetek. Ezt nem kell tudnod magadtól, de hozzátartozik a történethez, mert fontos körülmény. Menjen mindenki szavazni. Persze. De aki teheti, az, remélem, minél értelmesebben fog. Ha értelmesebbet nem tud kitalálni, akkor nyilván a Kutyapártra fog. Igazán sajnálni fogom, de az már nem az én felelősségem. Én szóltam előre. :).

1ghost 2018.04.06. 15:01:11

@Frady Endre: "mert nincs kire, "

Bocsi Endre, szerintem ezt benézted! Választékban nincs hiány, mindenki megtalálhatja a számítását.

A vasárnapi választás nem játék, iszonyatosan fontos az ország és gyermekeink szempontjából. Ezért a bloggerre nagyon egyetértek: a vasárnap, a kétfarkúaknak nincs keresnivalója a közéletben.

(Egyébként viszont csípem őket!)

AdamTheTux 2018.04.06. 15:01:21

Ok. És akkor mit csináljon az az ember, aki ki akarja fejezni az elégedetlenségét a teljes elittel szemben, de nem akar sem passzív maradni, sem érvénytelen szavazatot leadni?

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 15:05:51

@AdamTheTux: Egyrészt, amit csak jólesik. De előtte érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen elitfogalom az, amibe a szélsőjobbos Fidesztől és Jobbiktól a régi baloldalt képviselő MSZP és DK-n át a baloldali zöld P-ig és az inkább középre húzó, a korrupciót évek óta ostorozó LMP-ig, sőt, a parlamentben bent sem ülő, tavaly alakult, gyerekekből szerveződött Momentumig vagy az alig ott lévő, harcos ellenzéki Együttig minden belefér. Ez egy elég ostoba és önsorsrontó elitfogalomnak tűnik. Főleg úgy hogy a Kutyapárt, ami már évek óta létezik mozgalomként és eddig lószart se csinált, bár tagadhatatlanul vicces volt, az ezek szerint nincs benne ugyanabban az elitfogalomban. Szóval én ezen kezdenék el először gondolkodni. És ha nem jutok semmire és még mindig a Kutyapárt tűnik a jó ötletnek, akkor valóban nincs más megoldás :)

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2018.04.06. 15:10:46

@FOUREY: Hát pont ezt mondom, hogy ők komolyan hisznek a baromságaikban, míg azért... hm... nemtudom nem akarok senkiben összetörni semmit... de azért talán nem árulok el nagy titkot, hogy az MKKP azért lehet mégse fog űrkikötőt építeni Felcsúton!

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 15:12:47

@B-road: Nem az a baj, hogy én ne tudnám, mit nem tervez az MKKP, hanem, hogy nem tudsz írni/olvasni. Ezt írtad: "Az MKKP meg legalább komolyan veszi magát!" Erre reagáltam. Én egyszerűen azt mondom, hogy ha szerinted vicces a Momentum, akkor mi velük a bajod? Hiszen az MKKP nyilvánvalóan egy vicc.

Levi999 2018.04.06. 15:13:12

Nem a vicc miatt szavaznék rájuk. A rájuk leadott szavazat is alakítja a világot, mert azt jelzem vele, hogy nincs kire szavaznom. Ha elegen tennénk így, alakulna egy új párt, aki végre minket képviselne. És igen, a többi párttól kiráz a hideg.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 15:16:51

@Levi999: Ez az okfejtés ezer sebből vérzik. Ha otthon maradnál, ugyanezt fejeznéd ki. Ha érvénytelenül szavaznál, azzal is. Pont, hogy sereg új párt van, de ezek azért nem képviselnek téged, mert ahelyett, hogy egy értelmes politikai projektben vennél részt, elpazarlod az időt, energiát, jószándékod egy viccpártra bohóckodni, aminek nincs semmilyen programja, nem képvisel szart se és egy csomó olyan ember támogatja, akikről egyáltalán nem tudod, ők miért támogatják és mit támogatnának, ha élesben menne a dolog és nem bohóckodtok.

barli 2018.04.06. 15:17:57

Addig ok, hogy van érv a kutyák ellen (mint ahogy bármelyik más formáció ellen is van). A baj ott kezdődik, hogy nincs érv más mellett.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 15:19:34

@barli: Nem mondom, hogy meg tudnálak győzni velük, de attól még ténykérdés, hogy hazugság, hogy nincsenek érvek. Én is írtam párat itt a blogon. Hogyne lennének érvek. Tegnap a Momentumra írtam párat, holnap lesz másokról. De van itt LMP mellett szóló poszt is. Olvass és gondolkozz inkább.

barli 2018.04.06. 15:20:59

@FOUREY:
"Ha otthon maradnál, ugyanezt fejeznéd ki"
Ezekszerint még az is jobb, ha otthon marad vagy érvénytelenül szabad? Akkor most az a baj, hogy állami támogatást kapnának, ha összejönne az 1%?

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 15:25:10

@barli: Egyrészt nyugodtan olvasgasd más bejegyzéseimet is. Többször leírtam, menjen mindenki szavazni szerintem. Másrészt ostoba vagy, ha azt hiszed, hogy én azt írom, hogy mit "szabad" vagy mit "tilos". Én itt a politikai véleményemet írom le, a meggyőzés céljával.

Hogy mi a baj az MKKP-vel? A posztban is leírtam, mi a baj. A kommentekben is. Az MKKP valójában nem képvisel semmit egy homályos és tisztázatlan elégedetlenségen kívül és így nem segít egy jobb pozitív alternatívát kínálni, mert semmi garancia nincs arra, hogy amint elkezdik komolyan venni magukat, akik csinálják (ami elkerülhetetlen, már az 1%-ra hajtás is annak a része, csak még szeretik ezt letagadni), mit is akarnak majd csinálni. Az, hogy röhögsz a vicceiken, még nem garantálja, hogy az oktatáspolitikájukat is helyeselni fogod.

barli 2018.04.06. 15:26:17

@FOUREY:
vannak érvek, ez igaz. De vannak ellenérvek is, és azok sajna többen vannak. A fidesz mellett is vannak érvek..

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 15:27:00

@barli: Neked talán. Másnak nem. A lényeg, hogy nem hamukázni kell, hanem értelmesen beszélni.

2018.04.06. 19:49:43

Remélem a kutyapárt megugorja az 1%-ot.
A Momentum egyetlen épkézláb ötlete az olimpia elleni tüntetés volt. De azóta nem nagyon hallok tőlük semmi értelmeset, ami gyökeresen megkülönböztetné őket a többi ellenzéki formációtól. Oktatás, egészségügy? Oké, ezt mindenki zászlajára tűzi. A momentumosok vezetője nem nagyon tud nyilvánosan beszélni. A kutyapárt elnöke viszont jó fej. Én belőle nézem ki egyedül, hogy le tudnék vele ülni sörözni. Az összes többi pártvezérről süt, hogy profi politikusok, a szó legrosszabb értelmében.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 19:53:54

@karandash: Csak a tréfa kedvéért. A Nolimpia nem tüntetés volt, hanem népszavazási kezdeményezés. Az meg vicces, hogy oktatás, egészségügy neked nem számít, mert más is foglalkozik vele. Tudod miért foglalkoznak vele? Mert ezek kábé a legfontosabb politikai kérdések, nem az, hogy ki tud viccesebbet mondani örökélet és ingyen sör témában. Hidd el, amúgy nem vagyok momentumos. Sőt. Ha érdekel, olvasgasd ezt a blogot. A Kutyapárttal számomra pont az a baj, hogy elkezdtek komolyan politizálni, forintmilliókra utaznak, politikai státusokat akarnak betölteni, miközben semmit nem mondanak semmiről, ami fontos. Viccnek cukik voltak, komolynak felháborítóak.

Tisztességes Természettudomány 2018.04.06. 19:54:51

OK, nem szavazok a Kutyákra. Az Együttre vagy a Momentumra fogok szavazni, mert akkor nem vész el a szavazatom.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2018.04.06. 19:56:17

@FOUREY: "Az MKKP komolyan veszi magát" means: hogy ők egy viccpárt, és azt komolyan csinálják.

Az momentum meg egy blöffpárt, hogy hé haver, ebből meg lehetne élni... gyere nyomjunk valami szar szöveget, igérjünk meg mindent, aztán csináljuk "komolyan", majdcsak lesz valahogy.

Erre mondom, hogy a momentum egy komolytalan párt.
www.youtube.com/watch?v=wolLUl4kHhU

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 19:56:56

@B-road: Számomra nem viccpárt, amikor valaki milliókat akar keresni közpénzből. Bocs.

danesdzsu2 2018.04.06. 19:58:40

@FOUREY: Ha otthonmarad, akkor savanyú bloggerek írnak majd posztokat arról, hogy ezt a népet nem érdekli mi történik vele, még szavazni se megy el. Ezzel viszont pont meg lehetne mutatni hogy akarna ő valasztani, csak nincs kit.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 20:01:07

@danesdzsu2: Egyrészt igazuk lenne a savanyú bloggereknek, másrészt természetesen van más választás. Mert az érvénytelen szavazás is létezik és vannak kicsi, de nem kamupártok is. Az meg egyszerűen hazugság, hogy ne létezne ideológiailag gyakorlatilag mindenki számára valamilyen választék. Ugyanakkor hazugság lenne, mint azt állítani, hogy Kovács Gergő politikailag komolyabb figura, mint bármelyik magyar politikus.

Rot 2018.04.06. 20:01:21

A címmel egyetértrk, de a momentum helyett találni jobbat is...

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 20:02:37

@Rot: Nem vagyok momentumos, úgyhogy én is tudok jobbat.

Levi999 2018.04.06. 20:04:46

@FOUREY: "Ha otthon maradnál, ugyanezt fejeznéd ki. Ha érvénytelenül szavaznál, azzal is. Pont, hogy sereg új párt van, de ezek azért nem képviselnek téged, mert ahelyett, hogy egy értelmes politikai projektben vennél részt, elpazarlod az időt"

Ha otthon maradnék, azt fejezném, ki, hogy nem érdekel a politika.
Az érvénytelen szavazat viszont tényleg ugyanazt fejezi ki, mint a viccpártra szavazás, hiszen én például vicces szövegeket szoktam ráírni a szavazólapra. Ezért is nem értem, hogy miért baj a viccpártra szavazás.
Az új pártok pedig azért nem képviselnek engem, mert nem képviselnek engem. Ezért szavazok a viccpártra, és nem fordítva, mint ahogy te írod.
Amúgy hogy vennék részt értelmes politikai projektben, ha nincs értelmes párt, én pedig nem akarok újat alapítani?

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.06. 20:09:36

@Levi999: Ezek nyilván teljesen önkényes dolgok. Az otthonmaradást én sem pártolom, de valójában nagyon is lehet amellett érvelni, hogy az őszintébb tiltakozás, mint egy párt bejuttatása a parlamentbe és közpénzek rájuk herdálása. Az új pártokkal kapcsolatos fenntartásaiddal az a bajom, hogy nem értem, min alapulnak: próbáltál velük kommunikálni és nem ment? Elolvastad a programjukat és nem tetszett? Mindenki közülük visszataszító volt? Ugyan már...

"Amúgy hogy vennék részt értelmes politikai projektben, ha nincs értelmes párt, én pedig nem akarok újat alapítani?" Ennek a mondatnak az első felét abszurdnak tartom, a másodikat őszintének.

Nem tilos nyilván így érezned, de az én nézőpontomból ez önbecsapás. Elég sokat foglalkozom politikával és nagyon kritikus vagyok az ellenzéki pártokkal, de az örök élet és ingyen sört preferálni az összessel szemben, mondván, hogy egyik sem értelmes, de bezzeg ezek, az tényleg nevetséges. Én így gondolom, te máshogy.

vajdasagi 2018.04.06. 21:28:07

Sok igazság van abban, amit írtál. Nem értek vele teljesen egyet, de elfogadom a Te logikádat is.

Egy kérdésben azonban határozottan ellenkezem: a Momentum (sajnos) nem fog bejutni és így ugyanúgy elvész a rájuk adott szavazat, mint a Kétfarkúra adott szavazat. Márpedig ha egyforma a helyzetük, akkor én inkább választanám a Kétfarkút, mint a Momentumot. Kár mindkettőért.
Sajnos szerintem Jobbik-LMP-MSZP-DK nyégyesből kell választania, aki váltást remél. És ez nem jól van, de nem tudunk rajta (most már) változtatni. Én az ördöggel is paktálnék egy váltás érdekében. És cserben hagynám az egyébként vicces és szimpatikus Kétfarkúakat (amit sajnálok, és majd remélhetőleg a jövőben kompenzálom őket valamiféle módon).

Z.Z, 2018.04.07. 10:54:18

A véleményben elolvashattuk, hogy mért ne szavazzunk az MKKPra. Szeretném kifejteni, hogy én mégis mért fogom rájuk adni a voksomat.
1) Nagyon szeretném látni, hogy az MKKP hogyan paradizálja ki az Országgyűlést, ha benne ül.
2) Az MKKP eddig többet tett az asztalra, mint bármelyik párt ellenzékben, csak példaképpen a buszmegálló felújítás, a kampány pénz befektetése közösségi projektekbe vagy Hotz Antal műszaki cikkekből álló adománya. Ezeket saját erőből, illetve önkéntesek segítségével tették, anélkül, hogy lenne holdudvaruk. Továbbá, bár az MKKP kiparodizálja a többi pártot, de szerintem ez sokkal szimpatikusabb a szokásos politikai mocskolódás helyett, sőt sokszor nem is konkrét párt, hanem egy közösségi, társadalmi problémára hívják fel a figyelmet.
3) A közhiedelemmel ellentétben, az MKKP-nak van víziója, ha az ember hajlandó sok cikket elolvasni tőlük és videót megnézni, akkor kikövetkeztethető. Ők abban hisznek, hogy meg kell hallgatni, mire van szükségük az embereknek és a problémát ott helyben kell kezelni, tehát egyfajta decentralizált kormányzásban gondolkodnak.
4) Az MKKP-nak már a párttá alalulása előtt szerzett nevet. Mivel tudom, hogy akkor mit gondoltak, azóta hova jutottak, ezért megbízom bennük.
5) (és ez a legfontosabb) Én már 90-ben születtem, ebből kifolyólag nem éltem az előző rendszerben. Nekem a szólásszabadság, a demokrácia, a piacgazdaság, nyitott határok olyan természetes és magától értetődő dolog, mint a magyar nyelv vagy a légzés. Ennek ellenére mindig csak azt hallom a politikában, hogy egyik válságból másikba esünk, hogy éppen ezért, meg azért kell összébb húzni a nadrág szíjat, hogy "el lehet innen menni" vagy éppen olyan gyűlölet propagandát nyomnak az arcomba, hogy Goebbels boldogan forog a sírjában (és akkor nem beszéltünk Kovács Pistikékről). Számomra egyértelmű, hogy az úgynevezett szakértői politika megbukott. Nem hiszem, hogy bármelyik másik párt is kerül hatalomba, a nevek és az arcok lecserélésén kívül lenne változás, a következő is korrupt lenne, legfeljebb nem ilyen szemtelen módon, és nem nyomná ennyire a privát szférámba az ideológiáját. Nekem nem csak az számít, hogy ki ül a bársony székbe, hanem, hogy létrejöjjön egy új politikai szemlélet mód. Az, amit az MKKP képvisel 2010 és 2014 között működött Reykjavikban, akkor mért ne működne nálunk? Szerintem jobb beleugorni az ismeretlenbe, mint az eddigi rossz úton járni. Ez az én Y és az utánam jövő Milleniák politikai forradalma, mivel ők meg tudták szólaltatni a nagyrészt politikailag közönyös 15-
30-as (igaz, ehhez hozzátartozott, a Fidesz asszisztálása,amivel pokollá tette a diákság életét). Mondhatnám, hogy ez a mi rendszerváltásunk.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.07. 10:57:30

@Z.Z,: Csak a 2. pontra reagálnék, mert ez az egész érvelés abszurditását tökéletesen mutatja. A későbbi Momentum által kezdeményezett és egyebek mellett az LMP által erősen támogatott NOlimpia mozgalom egészen konkrétan 1500 milliárd forint körüli összeget spórolt meg Magyarországnak, aminek nagy része korrupciós csatornákon folyt volna le. Hát erről ennyit.

Vatador 2018.04.07. 11:19:55

"Ne szavazz a kutyapártra!"
Van jobb?

Samott 2018.04.07. 11:20:15

En is a kutyakra fogom szorni a szavazatom. Hogy meglegyen az 1 szazalekuk. A tobbiek mind artani akarnak nekem, a fidesz is a mervado ellenzeki partok is. Vagy nem megyek el, vagy a ketfarkukutyak. En ezt valasztom.

Hortenz 2018.04.07. 11:21:46

Ici-picit lehiggadva, még annyit mondanék, hogy semmivel sem különb egy kutyapárti egy ner vagy egy gyurcsány birkánál. Ugyanolyan ostoba, mert várja a messiást. Várja azt a pártot, akibe szerelmes lehet, akinek a logoját majd magára tetováltathatja. Nem látja be, hogy a politika nem fekete vagy fehér, hogy szavazni arra kell, akivel nagyjából egyetérthet, mert olyan nincs, hogy minden szavukkal. Ők azok, akinek a szar is izetlen. Meg nem mozdul, de elvárja, hogy valakik majd valamit csinálnak, hogy neki jó legyen. Buta, kádárista lusta fasz minden kutyapárti.

DFK 2018.04.07. 11:23:26

A csirke jelmezben kotkodácsolás az nem teljesítmény. Az a választók alázása. A kapott közpénz elbohóckodása. Hozzájuk képest a sokat kiröhögött Torgyán egy mélyértelmiségi volt.

lobster thermidor 2018.04.07. 11:24:35

Tökéletesen egyetértek a posztolóval a kutyapárt megítélésében. Amit most csinálnak, az messze túlmegy a vicc kategóriáján, ráadásul végtelenül szánalmas azt látni, amikor egy viccpárt arcai elkezdenek pont úgy viselkedni, mint azok a politikusok, akiket ki akarnak figurázni. Eljutottak oda, hogy pont úgy kaparnak a közösből kimarkolt 150 millióért, mint a közpénzek lenyúlására, és az ellenzéki szavazatok megosztására létrehozott kamupártok. Rossz nézni, amint Kovács úr a különféle tévéműsorokban befeszült arccal, még csak véletlenül sem viccesen válaszolgat a rlporterek visszalépésekkel kapcsolatos kérdéseire.

raoul 2018.04.07. 11:26:38

A momentumtól tényleg kiráz a hideg ! A kutyapárt meg tényleg vicces !

And37 2018.04.07. 11:29:31

@FOUREY: ezt az oktatáspolitika dolgot kifejthetnéd, miért releváns egy 4 éven belül parlament közelébe sem kerülő párt esetén.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.07. 11:31:26

@And37: Az életünk szempontjából releváns. Az oktatás is, meg az is, hogy olyanok kerülnek-e be a parlamentbe, akiknek van halvány segédfogalmuk arról, hogy mi fontos és mi nem. És nem szeretnék sok millió közpénzt pazarolni rájuk. Aki szereti a viccet, azoknak szervezzenek színházi előadásokat, pénzért.

Anna Kiraly 2018.04.07. 11:32:42

@Frady Endre: az a baj hogy most tul nagy a tet hogy elpazaroljuk kutyakra. Amugy en is birom oket

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.07. 11:40:14

@Treff7: Ez nagyon izgalmas okfejtés.
1. Mivel itt nem az izlandi viccpártra kélne szavazni, tehát semmi garancia, hogy az MKKP is jól csinálná, ezért valójában azt sugallod, hogy aki vicces, az kiválóan tud kormányozni.
2. Ja, de ez nincs így. www.economist.com/news/americas/21727933-countrys-scandals-multiply-opposition-hardens-investigators-who-are-uncovering
3. Ja, és a komikusok között vannak szar emberek is: www.complex.com/pop-culture/the-most-controversial-comedians-of-all-time/
4. Szóval baromira nem számít a példád. De persze bejöhet. Lottón is szoktak emberek nyerni. Nagyon megéri ám mindenkinek lottót venni.

legeslegujabbkor 2018.04.07. 11:41:00

@FOUREY:
Beszéljünk akkor értelmesen.

Aki nem akar a Fideszre szavazni, és szeretne több ellenzékit a parlamentbe, az az egyéni körzetekben a legesélyesebb ellenjelöltre szavaz.
A pártra leadott szavazatát pedig mindenki jól fontolja meg, főleg azért, mert ezeknek a pártoknak már van némi előélete.
Van olyan párt is, akire biztosan nem szavazna a kedves választó. Én például a legtöbb ellenzéki pártban már csalódtam, és nem hiszem egy szavukat sem.

Befogott orral fogok most szavazni az egyénire, de az biztos, hogy a pártszavazatom a Kétfarkúaké

Hortenz 2018.04.07. 11:42:15

A legfontosabb érv amellett, hogy bojkottálni kellett volna az egész választást az ellenzéknek, az nem a fidesz, hanem ennek a nyomorult kutyapártnak a létezése. Vicceljenek az anyjuk áttétes rákjával, mert az is nagyon vicces. De hogy politikai tényezővé tette őket orbán az a legnagyobb bűne az egész mocskos nernek.

So No 2018.04.07. 11:42:31

@Frady Endre: A teves kukorekolasuk szanalmasabb volt, mint a FIDESZ-szovivo hazudozasa.

Ha esetleg lesz ot szazalekuk, ket het utan te is idegbeteg leszel, amikor rajossz, hogy ezek tenyleg csak kukorekolni tudnak. Esetleg rofogni.

Bar odahaza a Mikroszkop szinpad is sikeres, szoval minden lehetseges.

wolfgabriel 2018.04.15. 20:38:57

A kutyapártot akkor értékeltem volna, ha mindenhol visszalépnek.

Odáig oké, hogy ők egy viccpárt és vicceskednek.
Az viszont nagyon nem oké, hogy szavazatok vesznek el, amely szavazatok közvetett módon az ország jobbá tételéről is szólhattak volna. (Mindegy mire szavaz helyette.)

Értsétek meg, a vicc addig tart, amíg valaki leadja az érvényes voksát a kutyapártra. Onnantól az a szavazat ugyanúgy van kezelve, mint a többi, a választási bizottság nem fogja összetépni, hogy "ja ez csak egy kutyapártos szavazat"...
És itt megbukik a "viccpárt" kategória, mert ha hagyták, hogy VALÓBAN szavazzanak rájuk, akkor ők ezt komolyan gondolják, de közben mégis nulla felelősséget vállalnak.

A kutyapárt a gondolkodni/dönteni nem akarók mentsvára. Értelme nulla, a szavazó meg boldog, mert "szavazott" és mégsem volt rákényszerítve, hogy gondolkodjon az ország ügyeiről és állást foglaljon.