A baloldal nem mindig liberális, a liberálisok sem mindig baloldaliak. De ez egy ilyen blog.

BALOLDALI LIBERÁLIS BLOG

19. Miért ne lennék feminista?

2013. augusztus 24. - FOUREY

Sok barátom – felvilágosult, rokonszenves, jó humorú emberek különben – nem csak, hogy nem érti, miért vagyok feminista, de ki sem tudja ejteni a feminizmus szót anélkül, hogy ne társítana hozzá valamilyen goromba kiegészítő kifejezést.

Három jellegzetes kifogást hallottam eddig, amikor a dolog szóba került. Egyrészt, sokak számára a feminizmus a „hagyományos” nemi szerepek tagadását jelenti és azért elfogadhatatlan, mert aláássa a társadalom működését. Közülük egyesek számára a „gender studies” a civilizációnk elfajulásának leglátványosabb bizonyítéka. Másrészt, néhányan azt mondják, hogy a feminizmus értelmetlen, mert már most is egyenlő jogai vannak a férfiaknak és a nőknek. Harmadrészt, egyesek szerint a feminista mozgalmak arra szolgálnak, hogy bizonyos emberek a saját rögeszméiket másokra kényszerítsék vagy – ilyenkor néha a „jogvédők” szitokszóval megjelöltek egyik alcsoportjaként kezelik őket – arra alapozzák saját megélhetésüket, hogy eltúlozzák és a maguk javára kihasználják a nők helyzetével kapcsolatos elszigetelt, egyedi problémákat.

Én feministának tartom magam és bevallom, nem is értem, miért ne lennék az. Ha a fent említett második ellenérv helytálló is lenne, akkor sem látnám be, miért ne kellene feministának lennem. Ha ugyanis a nők és a férfiak a modern társadalmakban valóban egyenlők lennének, az legfeljebb azt jelentené, hogy a feminizmus céljai megvalósultak, s nem azt, hogy a feminizmus értelmetlen volna. Feminizmusom alapvetően liberális: azon alapul, hogy hiszek benne, hogy a nők és a férfiak (hogy most ne bonyolítsam túl a dolgot) egyenlőknek születtek és egyenlő jogok illetik meg őket, és rossz, ha ezek a jogok nem érvényesülnek egyenlően. De le sem tagadhatnám, hogy baloldali gondolkodású vagyok ezen a téren is. A modern társadalmi viszonyokban számos olyan egyenlőtlen hatalmi helyzetet látok, amelyeknek nincs semmilyen létjogosultsága és azt gondolom, hogy ezeknek el kellene tűnniük. Ha a nők a társadalom több mint 50%-át teszik ki, s ehhez képest alulreprezentáltak a politikai vezetők között és általában a gazdasági, kulturális stb. elitben, akkor hajlamos vagyok azt gondolni, hogy ez így nincs rendjén. Ha a nők egyenlő munkáért nem kapnak egyenlő bért, akkor arra gyanakszom, hogy valami itt sincs rendjén. Vagyis, úgy gondolom, hogy a feminizmusom nem csupán erkölcsileg megalapozott, de van aktualitása is. Nem csak a formális szabályokban, de a tényleges társadalmi viszonyokban is sokkal egyenlőbbeknek kellene lenniük a nőknek.

Emellett a feminizmusról mint történelmileg pozitív szerepet betöltő mozgalomról is jó véleményem van. Hatalmas eredmény volt például, hogy az oktatásban, a modern társadalmaknak ebben a nagy műhelyében a nők helyzete alapvetően változott meg a 19. század eleje óta. Ahogy az is, hogy a nők egyenlő politikai jogait alkotmányos szinten is elismerték, s az is, hogy a munkajogban is megszűnt a formális egyenlőtlenség. A feminizmus mint politikai mozgalom, véleményem szerint, egy olyan problémára keresett megoldást, ami nem egy hagyományos állapot volt, hanem nem kis részben a modern társadalmak kialakulásának terméke. A városiasodás, az iparosodás, a modern államszervezet és a hozzá kapcsolódó modern intézményrendszer első lépésben addig sosem látott mértékben és addig nem is létezett területekre terjesztette ki a nők és férfiak viszonyának aszimmetriáját, majd a feminista mozgalmaknak köszönhetően sikerült ezt az újonnan kreált egyenlőtlenséget nagy mértékben visszaszorítani. Hála érte azoknak, akik megküzdöttek érte.

Ezért aztán talán nem lesz meglepő, ha elmondom, hogy a feministákkal kapcsolatos három fenti kritikával sem értek egyet.

Ami az első kritikát illeti, a modern (az elmúlt két-háromszáz évben létezett) nemi szerepekben nincs semmi „természetes” és megvédendő. Természetesen ostobaság lenne tagadni, hogy a férfiaknak és a nőknek vannak bizonyos biológiai sajátosságaik, de ezeknek, úgy tűnik, a férfiaknak és a nőknek a társadalomban betöltendő szerepéhez nem sok köze van. Legalábbis a legtöbb, az elmúlt évszázadokban megrögzött előítéletről sorra kiderült, hogy egyszerű hülyeség. A modern társadalmak ráadásul hallatlanul komplex képződmények, amelyek aligha hasonlíthatók bármilyen, az emberek genetikai felépítését alapjaiban kiformáló korábbi emberi közösségekhez és a nemi szerepek mindig is az éppen fennálló társadalmi viszonyok tágabb összefüggéseibe ágyazva nyerték el tulajdonképpeni értelmüket. Ha tehát most nem ugyanazt akarjuk, mint ami kétszáz éve volt, az az élet rendje. Azok, akik szerint a nemek közötti egyenlőség valamit aláás, azoknak érzésem szerint nem a feministákkal van baja, hanem az élettel magával, amely folyton változik és állandóan új kihívásokat támaszt az emberekkel szemben. Lehet persze mindenféle vad példára hivatkozni a feminizmus túlzásaival kapcsolatban, hogy mondjuk itt vagy ott még a nemek nyelvi jelölését is el akarják törölni, de az ilyen típusú kritikának az egyik hibája az, hogy egy speciális esetet akar általánosítani egy annál sokkal összetettebb jelenségre, a másik pedig az, hogy aki ezen Magyarországon háborog, az hajlamos elfelejteni, hogy a magyarban eleve nincs is nemek szerinti megkülönböztetés és még mindig nem haltunk ki. Ugye.

A második típusú kritikának is maga az élet mond ellent. Nyilvánvaló aszimmetria van a nők számaránya és a társadalmi-politikai elitben betöltött szerepe között. Lehet persze mindenféle érveket hozni amellett, hogy ez így van rendjén, de nekem az ilyen érvek akkor is mindig gyanúsak, ha épp nincs jobb ellenérvem. Azt mondani, hogy a nők nem alkalmasak vezetőnek, nem elég kompetitívek (ezért lenne kevés női vezető?), hogy nem dolgoznak elég szorgalmasan (ezért lenne relatíve alacsonyabb a fizetésük?), nem elég tehetségesek (ezért lenne kevesebb női tudós, költő stb.?), nagy merészséget igényel és a legkevesebb, hogy azt mondhatjuk rá, hogy teljesen légből kapott állítás. Hiszen mi igazolja ezt azon kívül, hogy létezik ez a fajta egyenlőtlenség? S nincs talán a jelenségre jobb alternatív magyarázat? De, van: az, hogy a jelenbeli társadalmi egyenlőtlenség újratermeli magát. Rosszabb ez a magyarázat? Szerintem nem. Akkor mi szól a nőket hibáztató magyarázat mellett? Szerintem semmi, de a kérdés csak akkor dönthető el, ha megpróbáljuk feltárni azokat a tényleges mechanizmusokat, amelyek az ilyesfajta egyenlőtlenségeket okozhatják. Ez már a szociológia dolga és amennyire meg tudom ítélni, nem is végzik rosszul a dolgukat ezen a téren. Vannak kutatási eredmények, amelyek ilyen mechanizmusok működését képesek bemutatni és amelyek azt jelzik, hogy a nők egyenlőtlenségének okai valóban a társadalom jelenlegi működésében keresendők. S ha így van, meggyőződésem, hogy ezek megváltoztatásáért érdemes küzdeni. Ez persze politikai álláspont, s mint ilyen, biztos lehet vele vitatkozni azon az alapon, hogy ezek a változtatások rosszak lennének, de amíg a nőket hibáztató érvelésnél jobb érvet erre nem látok, nemigen fogom tudni feladni jelenlegi álláspontomat.

S végül a harmadik kritika szerint a feminizmus csak egyfajta rögeszme, illetve a feministák csak megélhetési aktivisták. A feminizmus persze valóban csak egyfajta rögeszme és bizonyára az aktivisták egy része nyilván abból él valóban, hogy aktivista. De a rögeszme-érv nem túl erős. Az is csak egy rögeszme, hogy ne lopjunk, ne öljünk, tiszteljük anyánkat és apánkat stb.. Alapvető erkölcsi értékeink mind csak rögeszmék, azaz erős és megingathatatlan meggyőződések arról, hogy mi jó és mi rossz. Néha bizonyára nem is állják ki a valóság próbáját, mert önvédelemből néha öl az ember, meg nem mindenki szülei egyformán tiszteletreméltók. A gondolat, hogy a férfiak és a nők egyenlők és egyenlő jogok illetik meg őket, éppen egy ilyen erős meggyőződés. Ha ezt kritizálja benne valaki, szívesen magamra veszem. Soha bántóbb kritikát. Azt sem értem, miért lenne baj, ha valakinek az a megélhetése, hogy egy helyes ügyet képvisel? Baj-e például, ha a rendőr, a bíró, az építész, az orvos fizetést kap a munkájáért? Az, hogy az ember valamiért fizetést kap, az azt jelenti, hogy ideje nagyobb részét fordíthatja annak az ügynek a képviseletére és a modern társadalmakban számos nagyon fontos és a társadalom működését alapvetően befolyásoló tevékenységet nem szokás és képtelenség is lenne hobbiként, szabadidőben űzni. Ezzel együtt, szerintem a feministák elsöprő többsége semmilyen anyagi hasznot nem lát a feminizmusából és ez az aktivistákra is igaz, tehát még csak meg sem állja a helyét ez a kritika, ha a tényekkel vetjük össze.

A bejegyzés trackback címe:

https://baloldaliliberalis.blog.hu/api/trackback/id/tr605465397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Epikurosz_ 2013.08.25. 02:12:32

@Joaquin @Androsz: A tökönrúgós nő ugyan nem cicásan nőies, viszont túlélő oroszlán. Az életösztönt mindenki kihagyja a számításból, pedig úgy kerek, hogy a nők nem akarják megöletni se magukat, se a gyereküket, aki már megvan, és fontosabb egy "vagy megfogan vagy nem" lehetőségnél. Ugyanis azt a csekélységet a fenti elméletek mind kifelejtik, hogy a gyerekeket fel is kell nevelni, azt pedig holtan nem lehet.
Ráadásul erőforrások kellenek hozzá.

Az erőszakos kezelés ellen pedig vannak felvilágosító kiadványok, videók, írások itt: www.stop-ferfieroszak.hu/

Nnajó, tényleg megyek aludni.

_Epikurosz_ 2013.08.25. 02:22:35

@Androsz: Ez érdekes, nálunk is csak a fiúk csináltak magánszámokat a házi feladat mellett. Mondjuk nekem elromlott a gépem, és csak annyi időm volt a gépteremben, hogy meglegyen a házi. Nem voltam nagyon eleresztve.

Most azért kitalálok projekteket, de érdeklődés és külső tesztelési kihívás hiányában elhalnak. Azt hiszem, a gyengéd seggberugdosás, ami egy fiútársaságban megvan, meg fiúknak a dicsekedési lehetőség is fontos. Egy lány előbb néz utána valaminek ha más kérdezi, minthogy csak kúlságból kitaláljon valamit. Aztán lehet, hogy ez csak az én nyavalyám, és a Bezzeganya programozó hölgyei megcáfolnak.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2013.08.25. 02:23:03

@_Epikurosz_: "a gyerekeket fel is kell nevelni, azt pedig holtan nem lehet. "

Mellébeszélés; aki az életét védi, azt nem szokás erőszakosnak nevezni. A tökönrúgós nő az ábrázolás szerint sokszor nem az életét védi, hanem a "modern, önmagát megtaláló" nő csak a tolakodó férfi megfékezésére, vagy a saját női elnyomottságának megbosszulására használja. Mondom, az ábrázolás szerint. Azt, hogy az ábrázolás már megint nem hasonlít túlságosan a valóságra, nem rajtam kell számonkérni. De az sem a valóság, amit a kertévék mocsokhíradója mutat.

Joaquin 2013.08.25. 02:25:40

@_Epikurosz_: Ne haragudj ezt nem értem mire írtad. A dominancia nem erőszak, bár nem ellentétes fogalmak.

A túlélés - irónikus módon - néha másodlagos. Ha a férfiak a nőies nőket szeretik, hiába vesz el valaki mégis egy férfias nőt, az hiába él túl - a gyerekeik valószínűleg öröklik ezt a nem túl vonzó mentalitást és mivel nem találnak párt, a gén kihal (sarkítok, de precíznek lenni túl hosszú lenne). Ha viszont olyan taktikát választ, ami ugyan 50%-ban megöli, de a másik fél vonzónak találja, annak a génjei nagyobb eséllyel fennmaradnak. Ez a szexuális kiválasztódás dióhéjban.

Ezért van a pávának nagy tolla, holott minden tekintetben rontja a túlélési esélyeit. De nem számít: ha egy nőstény díszes tollak nélküli hím pávát választana, az utódainak esélye se lenne párt találni, így még az a gén is jobb esélyekkel indul, ami amúgy 95%ban megöli a tulajdonosát. A gén az önző nem az egyén! A gén szemrebbenés nélkül feláldozza hordozóját, ha ez kell a túléléséhez (lásd: nősténypók megeszi a hímet párosodás után - remélem mindenkiben felkeltettem a romantikus énjét).

_Epikurosz_ 2013.08.25. 02:42:52

@Androsz: híradót már rég nem nézek. A "csak" a tolakodó férfi megfékezése pont elég ok. A bosszú nagyon sok más filmben is benne van, nem csak azokban, ahol a nő áll bosszút, Antonio Banderas is szexinek van feltüntetve.

@Joaquin: hú, már kavarok, bocsi. Viszont ez az utolsó hozzászólásod elgondolkoztatott. Ugyanis arról van szó, hogy mindkét esetben a hímet áldozza fel a természet, és a hím szexi génjei öröklődnek tovább a hím utódban. A nőstény utódon viszont nem jelenik meg kívülről a választott gén hatása, az anyja génjei benne lesznek ugyanúgy, és az anyja nem lesz feláldozva, felnevelheti a gyereket.

Néha meg a nősténypókot megeszik az utódai, azok a kis aranyos gyerekek. (nem, az nem romantikus)

Bicepsz Elek 2013.08.25. 03:06:32

A "feminizmus" is csak politikai eszme. Anno 1900 korul jott be aferfiaknak.az altalanos valasztojog, elsosorban a katonaskodas (mint hazafias kotelesseg)miatt. Majd a nok is megkaptak a szavazati jogot, de toluk mar ezert nem kertek semmit(egyes orszagokban kotottek csak pl. gyerekszamhoz ezt a jogot). A jogokat kiterjesztettek, de a kotelessegeket megszuntettek(mar a ferfiaknal is). Kesobb az etnikai majd a szexualis stb. kisebbsegek is kezdtek jogokat kovetelni, majd pozitiv diszkriminaciot anelkul, hogy kotelezettsegeket vallaltak volna pl. az allam fele. Ez a populizmus, az okori Athenban es Romaban is volt es gyorsan meg is bukott

Május 40. 2013.08.25. 05:16:06

"Ha a nők a társadalom több mint 50%-át teszik ki, s ehhez képest alulreprezentáltak a politikai vezetők között"

Demokrácia van, vagy mi. Ezek szerint a nők is a férfiakra szavaznak, különben hogy lehetnének a férfiak felülprezentáltak a politikában.

.jZk. 2013.08.25. 06:36:02

Ajánlok neked egy honlapot: www.ferfihang.hu

És egy idézet:
"„Uniszex" társadalom - avagy „ha felnő, majd eldönti"

Szakállas vicc (szó szerint), de aktuális. A liberális a parkban tolja a babakocsit. Oda megy hozzá egy ember, megcsodálja a gyermeket, majd megkérdezi: „de aranyos, kisfiú vagy kislány?" Erre a kérdezett felháborodva kifakad: „mit tudom én, majd ha felnő eldönti!". Kicsit olyan ez, mint a „főnök vicce". Addig röhögünk rajta, amíg rá nem jövünk, hogy az a napi feladat (esetünkben a szomorú valóság). A politikai korrektség szellemi alapjaira épülő liberalizmus a férfi és női családi/társadalmi szerepeket csereszabatosnak tekinti, a két nemet pedig nem csak egyenlő jogúnak, de gyakorlatilag egyformának is. A mindenki számára szembetűnő különbségeket a kultúra, a vallás és a szocializáció/neveltetés számlájára írják. Nincsenek már „férfi szerepek", „férfias szakmák", sem „női szerepek", nincs már apa vagy anya, csak „szülő 1" és „szülő 2", - s aki ezt kétségbe vonja, az bizony „szexista".

Tekintetbe véve, hogy ma egy családot egy szülő (az apa) jövedelméből igencsak nehéz fenntartani, vagyis a jelen rendszer nem csak ideológiai, de gazdasági eszközökkel is szinte kikényszeríti a nők munkába állását, a feminizmus azon követelésével, miszerint ugyan azon munkáért a nőnek ugyan olyan bér jár, mint egy férfinak, nem lehet vitatkozni. Ahogy azzal sem, hogy ha egy munkakörre egy nő egyébként fizikailag, szellemileg alkalmas, akkor női mivoltára hivatkozva ez a munkakör nem tagadható meg tőle. De már a harmincas években figyelmezettet: „Bűnt követ el az a rendszer, amelyik a nőt szent hivatásától elvonja, mint munkást kihasználja és anyagi feltételek után rohanó "férfinőt" teremt belőle." A kulturális marxizmus lelkes támogatását élvező, s már a politikai korrektség szerves részévé vált feminizmus azonban éppen ezt teszi. A cél a hagyományos család szétverése - mindez az „egyenjogúság", a „nők felszabadítása" jelszavai mögé rejtve, tekintve, hogy a család felszámolásának szándékát (ami egy érezhetően negatív dolog) kevés nővel lehetne a maga csupasz valójában megetetni, ezért pozitív, az emberek által általában szimpatikusnak gondolt fogalmakba (egyenlőség, szabadság, boldogulás, önmegvalósítás) csomagolják. A feminizmus a nőket a hiúságukon, büszkeségükön keresztül próbálja a kulturális marxizmus céljaira motiválni. „Te is képes vagy rá", „valósítsd meg önmagad", „tudod te ezt még jobban is, mint egy férfi" és hasonlók. Így azon nők, akiket a gazdasági szükségszerűség esetleg nem kényszerít munkába, állást vállalnak azért, hogy megmutassák a világnak, hogy vannak olyan jók, mint a férfiak. Megjegyezzük, némely területen még jobbak is, de ez egy másik fejezet témája. Így a rendszer által mesterségesen keltett lelki (önmegvalósítás, bizonyítási vágy) illetve anyagi (a puszta létfenntartástól a presztízs-fogyasztásig széles a skála) szükségletek képesek rákényszeríteni a nőt arra, ami ellen egész valója a leghevesebben tiltakozik. E tiltakozás letörését szolgálja a tudatipar, az iskolától az egyetemig, majd a média és a kultúra. Ennek köszönhetően a hagyományos anyaszerep mára „ciki" lett, a családjáért élő nő „elnyomott rabszolga". A szórakoztatóipar ma a nőket keménynek, rámenősnek ábrázolja és szinte kivétel nélkül szinglinek, aki a munkájában, kedvteléseiben (szórakozás, fogyasztás) teljesedik ki. „Ma a nyugati nők milliói osztoznak a feministák házassággal és anyasággal szemben tanúsított ellenséges beállítottságában. Milliók tették magukévá a mozgalom célkitűzéseit, és nem áll szándékukban férjhez menni, pláne gyermeket szülni. Marcuse Élvezeti Elvével való azonosulásuk, a szexuális forradalomban vállalt elkötelezettségük azt jelenti, hogy a házasság a sor végére került. És - amint válási és születési statisztikáink mutatják - még a megkötött házasságok is kevésbé tartósak és termékenyek." (Buchanan)
A nők a gazdasági kényszer, illetve a pszichológiai kondicionálás előtt meghajolva, bárki által elvégezhető munkák felvállalásával bizonyítják értéküket a világnak, miközben a senki más által el nem végezhető és a társadalom számára nélkülözhetetlen hivatásukat második helyre szorítják, esetleg teljesen feláldozzák a karrier, illetve a megélhetés oltárán. Tanár, orvos, ügyvéd, közgazdász vagy „manager", esetleg gyári munkás bárki lehet, édesanya viszont nem. Olyan nők persze mindig voltak, leginkább a középkorban, akik a hivatásukért lemondtak a családról, hogy teljes lényükkel átadhassák magukat annak, amit csinálnak. Őket hívják apácának. De őket nem az „önmegvalósítás", a pénzszerzés vagy az érvényesülés motiválta, és csupán egy dolgot „akartak megmutatni", a világnak: Krisztus szeretetét."

Forrás: kitartas.mozgalom.org/2012/07/01/domokos-endre-janos-kulturalis-forradalom-a-nyugati-kultura-alkonya

.jZk. 2013.08.25. 06:44:06

Aki tud angolul, olvassa el:

www.psy.fsu.edu/~baumeistertice/GoodAbtMenAPATalk.doc

-----

en.wikipedia.org/wiki/The_Myth_of_Male_Power In The Myth of Male Power, "a debunking of the myth of men as a privileged class" Warren Farrell points to the over-representation of men among groups such as the homeless, suicides, alcoholics, the victims of violent crime and prisoners.

-----

en.wikipedia.org/wiki/The_Manipulated_Man

-----

Goldberg, Herb (1976). The Hazards of Being Male- surviving the Myth of Masculine Privilege.
Psychologist Herb Goldberg, claimed in 1976 that "the myth that the male is culturally favoured ...is clung to, despite the fact that every critical statistic in the area of longevity, disease, suicide, crime, accidents, childhood emotional disorders, alcoholism, and drug addiction shows a disproportionately higher male rate." He sees males as "oppressed by the cultural pressures that have denied him his feelings, by the mythology of the woman and the distorted and self destructive way he sees and relates to her, by the urgency for him to 'act like a man' which blocks his ability to respond ... both emotionally and physiologically, and by a generalized self hate that causes him to [not] feel comfortable ... when he lives for joy and for personal growth."

----

www.scribd.com/doc/59183004/What-Men-Know-That-Woman-Don-t-Rich-Zubaty

lavór 2013.08.25. 07:11:13

@intézetis utcagyerek:

"Arra vannak más csatornák, tessék ott kiélni az faszom tudja milyen ösztöneiket!"

Olyanra hivatkozol, amid nincs is. Amúgy nőies kirohanás volt. Biztos van olyan férfi, akinek ez bejön... a talponállókban.

Egyébként meg nagy hiszti ez a feminista kérdés Magyarországon. Nem is van nagyon más választása a nőknek, mint dolgozni. Csak nem veszik észre, miközben vadászgatnak a "jómódú férfira", aki eltartaná... Az már nem zavarja, csak shoppingolhasson egész nap.

Abendsen 2013.08.25. 08:41:55

Meglepően értelmes lett ez a társalgás. Rákerestem és egyszer sem szerepelnek az MSZP, Fidesz, Orbán, zsidó, cigány, buzi szavak. Nem tudom, hogyan sikerült de szinte hihetetlen.

2013.08.25. 08:50:28

Kár, hogy a nőnek elsősorban nem az átlag havi keresete alacsonyabb, hanem a pályán eltöltött teljes idő alatt befolyt összjövedelme, ami az alacsonyabb nyugdíjkorhatár, valamint a gyerekvállalás miatt kiesett évek hozadéka.

De az nem hangzik olyan jól.

A feminizmusnak jelenlegi formájában sem értelme, sem létjogosultsága nincs.

A feminista mozgalom már nagyon régen nem az egyenlő jogokról és bánásmódról szól. Eleve, hogyan akar egyenlőséget teremteni, ha csak a nők részéről közelíti meg a problémákat?

A politikusok között alulreprezentáltak a nők? Egen, meg a katonák/rendőrök/bányászok/rakodómunkások, egyéb fizikai munkások, veszélyes munkákat végzők és öngyilkosok között is.

Szomorú, tudom.

És nem, nem várom el, hogy ezen foglalkozásoknál emelkedjen a nők aránya, mert egyszerűen soha nem fognak rendelkezni a kellő fizikai adottságokkal, nincs ezzel semmi gond.

De csak azért pozitívan diszkriminálni, mert csak, azt inkább kösz ne.

Amerikában nagyon bejött a feminizmus, kamu erőszakolós bejelentések alapján, bizonyíték nélkül vágnak sittre ártatlan embereket évtizedekre, válópernél az apa meggebedhet, mindenképpen a nő fog jól kijönni belőle, legyen bármekkora életképtelen csődtömeg, arról meg szerintem ne is beszéljünk mit csinálnának egy férfi tanárral, ha szerelemből lekúrná az egyik diáklányt.

Ha tényleg a nemek közti egyenlőségről szólna a feminizmus, akkor nem kavarna ekkora port az egész, és valószínűleg mindenki támogatná, de ez a retardáltak által vezényelt mizandrista baromság csak kártékony.

Már nem tudom melyik világtalan írta az elején, hogy csadort hordana, mert zavarja hogy nézik a férfiak. Anyukám, hordd is szerintem, mert ha szép lennél akkor nem zavarna hogy néznek.

♔bаtyu♔ 2013.08.25. 08:57:36

Én is nagyon-nagyon feminista vagyok, csak ffi-ban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.25. 09:03:49

miért kell erről a témáról 2-3 havonta egy egy blogbejegyzés amit aztán az index főoldalra tehet vajh?!

Lacy27 2013.08.25. 09:09:47

@intézetis utcagyerek: Majd te fogod megmondani, hogy kit nézhetek? De ha valaki azért előzékeny veled, mert csaj vagy, az természetes. Észre se veszed, az jön magától. Inkább foglalkozz igazi problémákkal...

Paul Summers 2013.08.25. 09:14:09

Szarok a feminizmusodra. Boá.

eöeöe 2013.08.25. 09:16:31

@Joaquin: A férfi nem tud gyereket csinálni. Azt a nők méhe tudja, a csávó baszni tud. Amúgy javaslom a hormonok bevezetését a csudás beszélgetésbe, hamár a különbségek

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2013.08.25. 09:22:41

@eöeöe: majd kérdezd meg anyukádat, hogy anilkül csinált-e téged, hogy apád megbaszta volna.

Lacy27 2013.08.25. 09:24:07

Szerintem a feminizmusnak van helye. Nem úgy bánunk a nőkkel, ahogy azt megérdemelnék. De azért sok ember sok baromságot össze tud hordani. A nők jelenleg túlkompenzálnak. Férfibbak a férfiaknál, amikor olyan sztereotípiákat sajátítanak el, mint az ivás, dohányzás, szexelés össze-vissza, csak azért se szülök gyereket, mert a gyerekvállalás egyenlő a rabszolgasággal. Ezek a gondolatok régen a férfiakra voltak jellemzőek, ma meg egyre jobban a nőkre. Nem véletlen, hogy megjelentek a nőies férfiak, akik átveszik a nők szerepét, mer valakinek ezeket a szerepeket el kell játszania, mert igény van rá és ezek nélkül összedől egy társadalom. Ez a jövőben hatalmas probléma lesz mindenhol, mert gyerekek nem potyognak maguktól. Szükség van a feminizmusra, mert nincs egyenjogúság, ezt be kell látni, de nem mindegy, hogy ez hogy történik.

kifordított nagyanyó 2013.08.25. 09:35:08

Rögtön gondoltam,hogy birca hozzászól,és lám az első komment.:))

Amúgymeg:Ha gondolod legyél feminista.

2013.08.25. 09:51:57

A feministák a saját csúnyaságukat feldolgozni képtelen agresszív lelki sérültek. Nektek nem egyenlőség (az már amúgy is megvan), hanem pszichiáter kell.

2013.08.25. 11:09:17

@intézetis utcagyerek:

Annak, hogy megnéznek a férfiak az utcán, nem feltétlenül az az oka, hogy vonzónak találnak (pláne, ha saját bevallásod szerint sem vagy jó nő).
Ízléstelen ruha/smink/frizura, túlsúly stb. - millió oka lehet, ha megbámulnak. Miért gondolod, hogy pont egy nem jó nőről fognak szexuálisan fantáziálni? A férfiaknak van egy minimális igényszintje, ami alá nőben nem mennek. És ez a szint általában fényévnyivel magasabb, mint azt a legtöbb nő hiszi.

Attila Cerveza 2013.08.25. 14:27:04

@intézetis utcagyerek: És egy jó pszichológuson még nem gondolkoztál el?

Rajzfilmszemű 2013.08.25. 15:21:57

Postoló: mit értesz azon, hogy a "modern nemi szerepek"?

@különvélemény: nekem MRI sem kell, elég, ha letolod a gatyádat, de sok esetben pofára megmondom. Zseni vagyok. Amúgy ennek a hozzászólásnak egyáltalán nem volt érv-értéke a feminizmussal szemben, minthogy a postoló egy szóval sem említette, hogy a férfiak és a nők ugyanolyanok.

Sadist 2013.08.25. 16:17:49

Na, akkor szépen sorjában:

"Ami az első kritikát illeti, a modern (az elmúlt két-háromszáz évben létezett) nemi szerepekben nincs semmi „természetes” és megvédendő."

Szerinted nem természetes folyamat eredménye, hogy a nő képes gyereket szülni és gondozni, a férfi pedig az anyagi biztonságot megteremteni?
Elkiáltotta magát valaki (valószínű, hogy egy férfi), hogy mostantól szüljenek a nők?

"Természetesen ostobaság lenne tagadni, hogy a férfiaknak és a nőknek vannak bizonyos biológiai sajátosságaik, de ezeknek, úgy tűnik, a férfiaknak és a nőknek a társadalomban betöltendő szerepéhez nem sok köze van."

Hogy a viharba ne volna köze? Láttál te már férfit és nőt közelről? Odafigyeltél biológia órán?

"Azok, akik szerint a nemek közötti egyenlőség valamit aláás, azoknak érzésem szerint nem a feministákkal van baja, hanem az élettel magával, amely folyton változik és állandóan új kihívásokat támaszt az emberekkel szemben."

Akiknek az élettel van bajuk, azok pont a feministák. Minden, ami ellen annyira sipítoznak, egyenesen visszavezethetők a biológiai különbségekre.

"Lehet persze mindenféle vad példára hivatkozni a feminizmus túlzásaival kapcsolatban, hogy mondjuk itt vagy ott még a nemek nyelvi jelölését is el akarják törölni, de az ilyen típusú kritikának az egyik hibája az, hogy egy speciális esetet akar általánosítani egy annál sokkal összetettebb jelenségre, a másik pedig az, hogy aki ezen Magyarországon háborog, az hajlamos elfelejteni, hogy a magyarban eleve nincs is nemek szerinti megkülönböztetés és még mindig nem haltunk ki."

Ne egy ilyen mindennapi élet szempontjából jelentéktelen (bár attól még ugyanannyira elmebeteg) dolgot vegyél elő, hanem pl. hogy a nőket automatikusan áldozatnak állítják be (törvényileg is, lásd szexuális erőszaknál csak férfi lehet a támadó), egy családügyi perben szinte automatikusan a nőhöz kerül a gyerek (ezzel együtt az ingatlan is, mert egy gyerekes nő nem kerülhet utcára), a férfiaknak nincs semmilyen reprodukciós joga, csak női kvóták léteznek (természetesen azok sem a fizikailag megterhelő és veszélyes munkáknál).

"A második típusú kritikának is maga az élet mond ellent. Nyilvánvaló aszimmetria van a nők számaránya és a társadalmi-politikai elitben betöltött szerepe között."

Ugyan miért kellene mindenben ugyanolyannak lennie a férfiak és nők arányának? Miért van az, hogy a gyermeket szülő emberek 100%-a nő és 0% férfi?

"Lehet persze mindenféle érveket hozni amellett, hogy ez így van rendjén, de nekem az ilyen érvek akkor is mindig gyanúsak, ha épp nincs jobb ellenérvem."

Nekem is gyanús ez a 0%. Miért nem lehet feltornászni ~50%-ra? Elvégre a férfiak teszik ki a társadalom felét, kurvára nem járja, hogy a nők kiturják őket a szülőszobából.

"Azt mondani, hogy a nők nem alkalmasak vezetőnek, nem elég kompetitívek (ezért lenne kevés női vezető?), hogy nem dolgoznak elég szorgalmasan (ezért lenne relatíve alacsonyabb a fizetésük?), nem elég tehetségesek (ezért lenne kevesebb női tudós, költő stb.?), nagy merészséget igényel és a legkevesebb, hogy azt mondhatjuk rá, hogy teljesen légből kapott állítás."

Akkor én kibaszott bátor és merész vagyok, mert ezt mondom. Az pedig, hogy légből kapott lenne, egyszerű hazugság, amivel megpróbálod hitelteleníteni a másik véleményét.

"Hiszen mi igazolja ezt azon kívül, hogy létezik ez a fajta egyenlőtlenség?"

A nők és a férfiak biológiailag különböznek, másra képesek fizikailag és szellemileg is. Igen, jól látod, a nők eltérő képességeik vannak szellemi téren is, ami nem is csoda, hisz az agyukban vannak eltérések, nem csak a csontozatukban, izomzatukban, szaporító szerveikben.

"S nincs talán a jelenségre jobb alternatív magyarázat?"

Jelenleg nincs.

"De, van: az, hogy a jelenbeli társadalmi egyenlőtlenség újratermeli magát. Rosszabb ez a magyarázat? Szerintem nem."

Felteszem akkor azt az egyszerű, ámbár az elméletet alapjaiban romba döntő kérdést: mi is volt akkor a kiváltó ok?

"Akkor mi szól a nőket hibáztató magyarázat mellett?"

Hibáztató? Hiba az, hogy a nőknek eltérő képességeik vannak fizikai, szellemi és érzelmi téren?
Akkor neked saját magaddal van bajod.

"Vannak kutatási eredmények, amelyek ilyen mechanizmusok működését képesek bemutatni és amelyek azt jelzik, hogy a nők egyenlőtlenségének okai valóban a társadalom jelenlegi működésében keresendők."

Meg vannak olyan kutatási eredmények is, amelyek tudományosan jobban alá vannak támasztva.

"S ha így van, meggyőződésem, hogy ezek megváltoztatásáért érdemes küzdeni."

Hajrá, el kell érni, hogy a férfiak 50%-a szüljön.

"Ez persze politikai álláspont, s mint ilyen, biztos lehet vele vitatkozni azon az alapon, hogy ezek a változtatások rosszak lennének, de amíg a nőket hibáztató érvelésnél jobb érvet erre nem látok, nemigen fogom tudni feladni jelenlegi álláspontomat."

Áruld már el, hogy ugyan ki és miért hibáztatja a nőket?

Sadist 2013.08.25. 16:22:50

"S végül a harmadik kritika szerint a feminizmus csak egyfajta rögeszme, illetve a feministák csak megélhetési aktivisták. A feminizmus persze valóban csak egyfajta rögeszme és bizonyára az aktivisták egy része nyilván abból él valóban, hogy aktivista. De a rögeszme-érv nem túl erős. Az is csak egy rögeszme, hogy ne lopjunk, ne öljünk, tiszteljük anyánkat és apánkat stb.. Alapvető erkölcsi értékeink mind csak rögeszmék, azaz erős és megingathatatlan meggyőződések arról, hogy mi jó és mi rossz."

Ez a relativizálás elég gusztustalan "érvelés", csak magadat égeted vele. Ugyanolyan, mint amikor a hívők próbálják hitelteleníteni a racionálisan gondolkodók érveit azzal, hogy a tudomány is ugyanúgy a hiten alapul. Ne csináld!

"Ezzel együtt, szerintem a feministák elsöprő többsége semmilyen anyagi hasznot nem lát a feminizmusából és ez az aktivistákra is igaz, tehát még csak meg sem állja a helyét ez a kritika, ha a tényekkel vetjük össze."

Ó, dehogynem. Az a trükkös benne, hogy olyan problémákat kreálnak, amire ők maguk jelentik a megoldást.

Sadist 2013.08.25. 16:31:13

@intézetis utcagyerek: "Szemrebbenés nélkül végig mustrálnak, érzem ahogy szemügyre veszik minden egyes porcikámat. Hányingerem van tőle és kibaszo---ul tiszteletlennek tartom!"

Tudod, ez egy szabad ország, ahol közterületen bárki úgy nézegetheti a másikat, ahogy akarja. Nekem is jogom van bármelyik nőt megnézni, véleményt kialakítani róla, ha akarom, akár arról is fantáziálhatok, hogyan dugnám meg. Semmi közöd hozzá.
Gondolatrendőrséget nem akarsz?

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2013.08.25. 16:36:58

@Huffnágel Pista: Tévedtél.

"mit értesz azon, hogy a »modern nemi szerepek«?"

A nemi szerepek biológiai determináltságát kizárólag úgy tudnánk megvizsgálni, hogy egy kisfiút és egy kislányt, akiket a születésük után azonnal egy szoptatógépre tesznek, az emberektől, de talán még az állatvilágtól is elszigetelve hagynánk felnőni. Megadni nekik minden olyan eszközt, amely az életvitelükhöz szükséges. Ha feltesszük, hogy véletlenül életben maradnának, természetesen akkor vitán felüli tény lenne, hogy tökéletesen alkalmatlanok lennének bármilyen társadalomba való, elfogadható szintű beilleszkedésre; Maugli is egy közösség részeként nőtt fel. D ekkor kiderülhetne, hogy milyen munkát vagy foglalatosságot választanának.

Ez a kísérlet agyhalott ötlet, ezért egészítsük ki azzal, hogy különbségtételre alkalmas külső nemi jegyek (a lapos mellkas is az!) nélküli androidok gondoskodnának róluk, és adnák meg nekik a tanuláshoz tökéletesen elengedhetetlen utánzási mintákat, valamint a társadalom őket körülvevő és befogadó közösségét. No és persze az őket testi egészségben felnevelő segítséget.

Ekkor, és csak ekkor lehetne szó arról, hogy a tevékenységek és a páron belüli szerepek determináltságát ellenőrizhessük. Persze egyetlen kísérlet nem elég, hiszen közöttünk is vannak férfias természetű, műszaki orientáltságú, dominanciára törő vagy önfeláldozásra hajló, kockázatvállaló nők, illetve nőies férfiak, nem sorolom a jellemzőiket. Egy nagyobb mintából már kideríthetnénk valamit.

De mi a fenét tudnánk meg ebből?! Az emberiség létezik, a gyerek kivételes esetektől eltekintve mindig egy emberközösségbe születik, ezekben a közösségekben a polarizált nemi szerep MÁR ott látható. Egyszerűen kivitelezhetetlen, hogy egy gyerek úgy nőjön fel emberek között, hogy ne látná a polarizált mintát. A gyerek döbbenetesen éles elméjű kis lény, és mire észbe kapunk, már megfigyelte, hogy a társadalom ketté osztható, és ha a kuki vagy punci alapú, mindennél természetesebben adódó azonosulás lehetőségét a nemi jegyek rejtegetésével ki is zárnánk, akkor is ott van számtalan egyéb külső-belső jele a meggyőzően egybeeső határvonalakat érzékeltető különbségeknek. A gyerek választani fog, egyszerűen azért, mert neki minta KELL. És a mintául elfogadott kevés számú emberben szinte biztosan azonosítani fogja a határvonallak kettéoszthatóságot. Mondom, egy baba káprázatosan éles elméjű kis jószág. :-) Egyébként hogy is lenne lehetséges, hogy két éves korában már nagy biztonsággal olvassa le a szülei arcáról és mozdulatairól azok hangulati állapotát és célját?

Megtehetnénk persze, hogy egy babát kétszáz különböző ember adna kézről-kézre, nehogy feldolgozható mennyiségű minta álljon a rendelkezésére. Igaz, hogy ezzel egy súlyosan ön- és közveszélyes lelki roncsot nevelnénk fel minden pszichológiai elmélet szerint, de talán megoldható lenne így a nemi alapú viselkedésminta elrejtése az ennek rögzülési időszakának végéig. (Mert bizony az rögzül. Jól vagy rosszul.)

Csakhogy egyszer a gyermek ivaréretté válik. A teste készen áll a születésekor elosztott hormonbombák robbantgatására, és mivel a két nemben ezek nem azonosak, minden hitünk és tudományunk ellenére is el fog különülni egymástól a férfi és a nő.

Ha majd egy olyan társadalom jön létre, amelyben minden fizikai munkát gép végez, minden testi veszélyt gép vállal, minden ma ismert nemi szellemi különbséget gép által végzett munka tesz fölöslegessé, akkor lehetséges, hogy a testi erőnek, alkatnak, orientációnak, esztétikai hajlamnak, intellektuális irányultságnak a hatása alá tartozó tevékenység függetlenné válik a nemektől, de ilyen világot most még legfeljebb elképzelni tudunk, a civilizáció önszerveződési és üzemeltetési képességei jelenleg éppen vesztésre állnak.

Ma számtalan olyan feladat van, amelyre valamelyik nem nagy átlagban megfigyelt képességei alkalmasabbak. Lehet, hogy a nagyvárosi ember közeledni érzi egymáshoz a feladatkörök igényeit, de a nagyvárosi embert életben és jólétben tartó külső világban emberek minden testi és szellemi erejüket felhasználó munkákat végeznek. Lehet, hogy egy nő imád és képes favágóként, fegyverkovácsként, fegyveres katonaként, aratómunkásként dolgozni, de nem ez a jellemző.

A társadalom már létezik. A nemi szerepek ki vannak osztva és működnek. Aki ebben a társadalomban nő fel, az ezeket látva nő fel, és választani fog. Ha azt akarjuk, hogy a választása befolyásolatlan legyen, először a társadalmat kell lecserélni körülötte. Azon kívül, hogy ez lehetetlen, azt sem tudom, hogy kinek lenne ez jó.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2013.08.25. 16:40:45

@Sadist: "Tudod, ez egy szabad ország, ahol közterületen bárki úgy nézegetheti a másikat, ahogy akarja."

Ez egy szabad ország, és ezt bárki úgy utasíthatja el, ahogy akarja.

Amíg megnézel egy nőt, a gondolatrendőrségre tartozó módon, a nő nem tiltakozik, hiszen nem tud arról, hogy a gondolataid rajta járnak. Az viszont hogy megnézed, és AHOGY megnézed, már általa is látható, mások által is látható, és ez már egy cselekvés, egy magatartás, márpedig még egy szabad országban sem szabad minden magatartás. Az "ez egy szabad ország" buta demagógiájának hirdetőitől csak annyit kérdezzünk meg, hogy akkor én is csinálhatok-e szabadon olyat, ami őt zavarja.

Sadist 2013.08.25. 16:46:17

@_Epikurosz_: "bányászok, kohászok, katonák, áruszállítók, dokkmunkások, kamionosok : nehéz / veszélyes munkák, a férfiak életét is megrövidíti egyik-másik, manapság robotokkal váltják ki; katonaságnál azért vannak nők"

Jellemzően valami könnyű, zéró veszélyt jelentő munkakörben, pl. logisztikai aktatologató. A nőket nem küldik ágyútölteléknek.

"Informatikusok: amikor még rendszerszervezőnek hívták, elég sok nő tanulta ki. Aztán valami miatt férfiasnak lett hirdetve (nem teljesen értem, miért, hiszen a programozás részint tanulás, részint ráérzés dolga, nem pedig nemfüggő; a legutóbbi programozás tanfolyamon, ahol nickkel lehetett részt venni, szignifikánsan több volt a lány, mint az élő kurzusokon - ez nyilvánvalóan kulturális hatás, tudniillik a videó és a programtesztelő robot nem utálja ki a lányt a tanteremből, miközben a BME-s diákújság tele van lánygúnyolós tanári aranyköpésekkel)."

Ja, persze, férfiasnak lett hirdetve. Még csak véletlenül sem az játszott be, hogy egy nagyon hirtelen és gyorsan fejlődő iparág, ahol nagyon gyorsan kell tudni alkalmazkodni az új helyzetekhez és újonnan felmerülő problémákat megoldani.
Amíg meglévő tudást kell alkalmazni, addig a nők tudják tartani a tempót, de amint új problémák merülnek fel, amikhez új ötletek kellenek, akkor már hátrányba kerülnek.
A programozás tanfolyam azért mutat fals eredményt, mert ott megtanítanak egy előre összeállított tananyagot, amit utána minél pontosabban vissza kell tudni adni. A kreativitást, problémamegoldást nem lehet géppel ellenőrizni, mert az azt jelentené, hogy akkor meg is lehetne oldani vele.

"Ápolók, óvók, dadák: segítő foglalkozás, hagyományosan nőinek tartott, középnehéz vagy nehéz fizikai munkáról van szó (homo sapienseket kell emelgetni, főleg kifejlett egyedeknél nehézkes)."

Az ápolóknak nem az a dolga, hogy a betegeket cipeljék. Az a beteghordók feladata, amik míly meglepő, többségében szintén férfiak. Meg ne hasonlítsuk már a száz kilos Mari néni átfordítását egyik ágyról a másikra a több száz kilo cement és sóder megmozgatásához. Vagy akkor az építőipari munka már nem is nehéz, hanem emberfeletti fizikai munka?

Sadist 2013.08.25. 16:55:32

@Androsz: "Ez egy szabad ország, és ezt bárki úgy utasíthatja el, ahogy akarja."

Bizony, pl. nem megy ki az utcára, vagy csadort húz.

"Az viszont hogy megnézed, és AHOGY megnézed, már általa is látható, mások által is látható, és ez már egy cselekvés, egy magatartás, márpedig még egy szabad országban sem szabad minden magatartás."

Nézni úgy nézem, ahogy akarom. Bámulhatom a mellét is, egy szava nem lehet ellene, amíg nem szólok vagy nyúlok hozzá prosztó modon.

"Az "ez egy szabad ország" buta demagógiájának hirdetőitől csak annyit kérdezzünk meg, hogy akkor én is csinálhatok-e szabadon olyat, ami őt zavarja."

Ha valakit a bámulás zavar, az ő dolga. Ha engem pl. az zavar, hogy a minden másodlagos nemi jegyüket közszemlére tévő nők nem szopnak le köszönés gyanánt, azért nem lehet elítélni őket.

Sadist 2013.08.25. 17:36:48

@_Epikurosz_: "A férfiak és a nők közötti átlagos különbség néhány százaléka a nemen belüli különbségeknek. Egyszerűen nem szignifikáns."

Ja, a 11%-nyi eltérés az agy méretében és 15% különbség a két agyféltekét összekötő idegrost vastagságában nem szignifikáns. Se a testmagasság, izomtömeg, testzsír még ennél is nagyobb eltérései. A hormonokról pedig még nem is beszéltünk, amiknél ennél kisebb eltérések is óriási hatással lehetnek.

"Az X kromoszóma bizonyos hibái halálosak, azok a gyerekek meg sem születnek, születik helyettük valaki szerencsésebb."

Jé, de érdekes, a fiú magzatoknak kisebb is a túlélési esélyük.

"Zeneszerzőknél nem a klasszikusokat kéne megnézni, hanem a moderneket, pl. Enya, Björk, akik maguk írják a számaikat. Régen az oktatásukra nem költöttek annyit... Ugyanez pepitában a Nobel-díjnál."

Tudsz mondani olyan szintű zeneszerzőt, mint Hans Zimmer?
A lányok oktatására meg már többet is költenek, mint a fiúkéra. Nézd meg, hogy pl. milyen a nemi arány az egyetemre felvettek között. És el is végzik szépen, csak megint ott a bibi, hogy amíg az egyetemen megtanítanak valamit és számonkérik a vizsgán, a feladat pedig, hogy minél pontosabban visszaadják, addig nincs gond. Az életben boldoguláshoz viszont problémamegoldás és kreativitás kell. Az egyetemeken ezt nem is lehet megtanulni, ott csak eszközöket kap az ember.

"Hasonlót keres magához mindenki, a saját társadalmi köreit ismeri, a többivel óvatos (kivéve az aranybányászok, de abból manapság férfi is egyre több van, ahogy növekszik a gazdag nők tábora)."

Hasonlót, de a nők inkább egy-két kategóriával feljebb. 6/10-es Átlag Juci nagy eséllyel a 7-8/10-es Kicsit Átlagfeletti Jocóval fog összejönni, de nem azért, mert nem örülne a 10/10-es Brad Pittnek, hanem mert számára ez a reálisan elérhető. Brad Pitt nem fog leállni átlagos csajokkal, ha már ott van számára a sok 9-10-es szintű topmodell.
Egyébként a kifejezés, amit keresel, az az aranyásó (a golddigger szóból ered). Az aranybányász egy létező munka, aminek nincs semmi pejoratív felhangja.

"Felsővezetésben az "én keresek többet" játék általános, nem csak férfi és nő között, hanem mindenki mindenki ellen. A nagyon sikeres nőről a férfiak többsége idővel lekopik, elválnak, stb, mert a férfi hiúsága nem hagyja."

Aha, a férfiak hiúsága :) Még csak véletlenül sem az, hogy a "sikeres" nők nem tudnak olyat adni egy férfinek, amire szüksége van. Tipikus példa arra, hogyan kovácsoljunk a hibából erényt.

"Az informatikára viszont van egy elméletem, aztán majd lelősz, ha nem jó."

Én semmi értelmeset nem tudtam kiolvasni belőle, csak annyit, hogy szerinted az informatika "férfias", ezért több férfi jelentkezik.

"A nőknek nem nagyobb tisztaságra van igényük, hanem nagyon erősen arra nevelik őket, hogy legyen igényük. Megszólják, aki nem elég tiszta, hogy nézel ki, stb. Egyes családokban a folyamatos (köz)szereplés miatt (csoporton belüli fitogtatás, stb) a fiúk is ki vannak nyalva, mint szaros Pista Jézus neve napján, sőt, őket is lehetséges tisztaságmániásra nevelni."

Benne van a nevelés is, de egyszerű párválasztási szinten nézve szerinted mennyire vonzó egy olyan nő a férfi számára, aki még a környezetében sem képes rendet tartani? Hogy fog egy gyerekkel boldogulni?

"A ránézésről: Majd ha neked is minden járókelő megbecsüli a f****d hosszát, meg hogy elég kemény-e a s***ed, akkor szólj vissza, hogy milyen volt végigmenni az utcán."

Ugyanolyan, mert egy normális embert nem érdekel, hogy más mit gondol. Meg gondolatolvasók sincsenek.

Sadist 2013.08.25. 17:50:31

@_Epikurosz_: "Azért a high risk - high reward azt is jelenti, hogy a férfinak sokat kell kockáztatnia. Vajon mikor hajlandó nagyobb kockázatra? Amikor még nincs családja, vagy amikor már van? Eltaláltad, amikor még nincs. Most már, hogy a nőknek is lehet karrierje, ugyanez a minta náluk is megvan. A gyerek teszi óvatossá mindkét felet."

Nem a gyerek teszi óvatossá a nőket és a férfiakat, hanem az, hogy a nők a szaporodás szűk keresztmetszetei. Régről gyökerező ösztön.
Egy szívsebész vagy CEO nem fog felhagyni a munkájával csak azért, mert született egy gyereke. Továbbra is ugyanúgy vállalják a felelősséget és a kockázatot, cserébe megkapják a magas anyagi jutalmat, mert ezzel szolgálják legjobban a családjukat és ezzel együtt a vérvonaluk fenntartását.
Egy nőnek a gyerek kihordása tart átlag 9 hónapig, ezen idő alatt a normálisabbja nem fog stresszes, nehéz, felelősségteljes munkát csinálni, mert nem szolgálja a gyerek túlélését.

Sadist 2013.08.25. 18:18:49

@Androsz: "A posztnak igazat adhatunk abban, hogy a nőket megilleti az, hogy ugyanúgy emberszámba vegyék őket, mint a férfiakat. Minden olyan helyen és helyzetben, ahol ennek értelme van. Nem tudom, hogy a nők az egyenlő munkáért egyenlő bért kapnak-e, de ha nem, az tényleg disznóság, és megértem a haragjukat."

Nem csak, hogy emberszámba vannak véve, hanem még kiemelt figyelmet is kapnak a férfiakhoz képest. Lásd pl. Alkotmány:
"Magyarország külön intézkedésekkel védi a családokat, a gyermekeket, a nőket, az időseket és a fogyatékkal élőket."
Az egyenlő munkáért egyenlő bért elv pedig teljesül, mert olyan munkakörökben, ahol a munka jól összehasonlítható (pl. egy gyári munka, ahol mindenki pontosan ugyanazt csinálja), nincsenek külön bértáblák a férfiakra és a nőkre. Állami szféra detto. Versenyszférában pedig az számít, hogy adott munkát ki képes elvégezni olcsóbban, vagy ugyanazért a fizetésért magasabb minőségben.
Ha axiómaként elfogadnánk azt, hogy a nők ugyanazt a munkát végzik, de kevesebb fizetésért, akkor abból az következne, hogy a kapitalista világban mindenhol nők dolgoznának, a férfiak pedig visszaszorulnának az állami szférába vagy munkanélküliek lennének. És jé, de érdekes, pont fordított a helyzet. Persze, mert az ilyen feminista "tanulmányok" mindig csak a legjobban kereső réteget nézik, ahol a kiugró fizetéseket férfiak kapják. Ugyanilyen kiugró értékek lefelé nincsenek, mert a minimálbér megakadályozza. Alulról korlátozva van a kereseti skála. Az iskolában meg pont fordított a helyzet, az ötös osztályzat felett nincs semmi és így megakadályozza, hogy a nagyon tehetséges fiúk eredménye felhúzza az átlagot. Az eredmény az, hogy látszólag a lányok jobban teljesítenek az iskolában, ez mégsem tükröződik a versenyszférában.

"A "feminista" azért lett indulattal kiejtett szó, mert a magukat feministaként azonosító mozgalmárok és jogvédők egy része túllő a célon, ráadásul nagyon rossz politikát folytatnak."

Ez pontosan így van, ráadásul ami az eredeti céljuk volt, már rég megvalósult, így akármilyen plusz dologgal próbálkoznak, az biztos, hogy túl fog lőni a célon.

"Tetszik vagy nem tetszik, a férfiban, a hímben egypár millió év óta ott van a nőneműek fölötti dominancia büszke érzése, vagy annak mélyen elrejtett magja."

Nem a nők feletti dominancia, hanem bármi feletti dominancia büszkeséggel tölt el egy férfit. Legyen az egy sportoló saját teste, egy tudós elméje vagy egy vezető cége/csapata/serege/bármilyen szervezete.
A dominancia azt jelenti, hogy valamire befolyásod van, alakítani tudod. A világban ezzel lehet érvényesülni, vagy egyáltalán életben maradni. És ezt a nők is tudják már nagyon régóta, ezért is választják előszeretettel a domináns férfiakat.

Sadist 2013.08.25. 18:25:37

@_Epikurosz_: "Úgyhogy vagy az EQ fontossága a kamu, vagy van még nála is fontosabb munkabeli tényező."

Mély érzelmi kapcsolatoknál az EQ fontosabb, de a munka világában, vagy egyáltalán a fizikai világban az IQ-val sokkal többre megy az ember, mert az tükrözi azt, hogy mennyire képes az ember komplexen gondolkodni, összefüggéseket meglátni, problémákat megoldani. Az EQ valamennyire ott is fontos, de leginkább csak a kapcsolatok kezdeti kialakításához.
Az IQ és az EQ olyan, mint két különböző eszköz. Egy machetevel a dzsungelben nagyon jól el lehet boldogulni, de egy áramkör összerakásához már forrasztópáka kell.

Sadist 2013.08.25. 18:30:37

@_Epikurosz_: "A listában van irodalom is jócskán, nem csak tudományok."

Na, ez pl. baj, mert a tudomány képes arra, hogy az objektív tényeken alapulva keresse az igazságot. Az irodalom is jó arra, hogy kérdéseket tegyen fel vagy teóriákat vezessen be, de a helyén kell kezelni őket, és a feministák rendszerint ott követik el a hibát, hogy az irodalmi műveket veszik tudományos ténynek, a tudományosan megalapozott elméleteket meg csak kitalált emberi kreálmánynak.

Sadist 2013.08.25. 18:45:21

@_Epikurosz_: "Azt hiszem, a gyengéd seggberugdosás, ami egy fiútársaságban megvan, meg fiúknak a dicsekedési lehetőség is fontos. Egy lány előbb néz utána valaminek ha más kérdezi, minthogy csak kúlságból kitaláljon valamit."

A fiúkat sokkal jobban motiválja, hogy valami újat találjanak ki, ami miatt különlegesek vagy akár fontosak lehetnek.
A lányok is csinálhatnák ugyanezt, dicsekedhetnének utána ők is, mégsem teszik. És már megint ott vagyunk, hogy ennek az oka az, hogy a fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk.
Férfi egy év alatt tud csinálni több száz gyereket, egy nő legjobb esetben is csak 2-3-at, ha ikreket szül. Egy férfinek az adja az értékét, hogy különlegesebb, több mindenre képes, többet tud adni, mint az átlag, egy nő legfőbb értéke pedig ott van a hasüregében.

Sadist 2013.08.25. 18:54:11

@_Epikurosz_: "A "csak" a tolakodó férfi megfékezése pont elég ok."

Nem, nem elég ok, nincs jogod tökön rúgni egyetlen férfit sem azért, mert "tolakodó", egyedül fizikai önvédelemre használható. Amelyik nő tökön rúg egy férfit, mert "beszól" vagy szexuális ajánlatot tesz, azt simán börtönbe kéne zárni testi sértésért.

Sadist 2013.08.25. 19:05:43

@Lacy27: "Szerintem a feminizmusnak van helye. Nem úgy bánunk a nőkkel, ahogy azt megérdemelnék."

Bizony, sokkal jobban bánunk a nőkkel, mint azt a legtöbben megérdemelnék vagy indokolt lenne :)
Lásd az általad is említett férfias, agresszív nők, akiket még ribancnak sem szabad hívni, ha aláfeküdtek pár focicsapatnak, mert azzal megsérted a nőiségében, ha meg netán részegen kötözködik, akkor nem keverhetsz le neki egy pofont, mert a közmegegyezés szerint nőt nem ütünk meg, aki mégis, az egy hímsoviniszta, nőgyűlölő rohadék.

Huffnágel Pista · http://www.huffnagelpista.com 2013.08.25. 20:01:24

Van egyáltalán olyan nő, aki még megérdemli. Én évek óta nem látok olyan nőt, akivel járnék, nem hogy elvegyem feleségül és mostanában rászoktam arra, hogy ha egy nővel együtt érek oda egy ajtóhoz, megvárjam, míg kinyitja nekem.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 09:52:20

@Sadist: A nőket senki nem dicséri különlegesnek, ha kitalálnak valamit. A jellemző reakció az, hogy : 'ezt most miért kellett?' A nőket akkor szokás "különlegesnek" nevezni, ha valami szép ruhát vettek fel, guglizd meg a kifejezést. Úgyhogy a motiváció hiánya innen van. Te meg iszonyú rondán öltöztél fel ma, menj vissza, és öltözz át.

A tökönrúgás annak jár, aki fizikailag is megérint. Valamint 10 cm-es közelünkbe jön. Egy beszólás max. beszólást vagy bemutatást generál. Tudod, kommunikáció. Ajánlatot meg az tehet, akit már bemutattunk a szüleinknek, a többinek kuss. Egy szadistának pedig (tőlem, nem egy mazochista hülyétől) rituális indián kínzás jár, ha a közelembe jön. Csak a miheztartás végett.

Ha aláfeküldtek pár focicsapatnak - persze, csak téged hagytak ki valamiért. Vajon miért?

A listában azért van irodalom, mert az volt a listakészítők kérése.

Az elektronika összerakásához nem csak forrasztópáka kell, hanem alkatrészek és hozzáértés is. Másodfokú differenciálegyenletek, és ötletesség, igen. Képzeld, van nő, akiben ez megvan. És megint, és újra: mikor mondanak kreatívnak egy nőt? Ha sütött valami finomat? Ó, igen. Aki elkezd forrasztópákával "játszani", azt hülyének nézik, és megmondják neki, hogy mi neki való, és mi nem. És tudod, ahonnan elzavarják az embert, oda nem szívesen megy vissza. Ezért kéne, hogy ha már a férfiak nem is tudnak szülni, igenis maradjanak otthon a kicsivel, mert igenis nagy örömökről maradnak le. Látom és hallom a másik oldalt is, és pont ezért lenne jó, ha nem lennének olyan merevek a nemi szerepek. A férfiaknak is ugyanúgy lehessen sírni, kedvesnek lenni,stb... Igen, ez is feminista cél.

Azért nem keversz le neki egy pofont, mert gyengébb, nem azért, mert nő. Ahogy a takarítót vagy az áruházi eladót sem baszogatod, ha rosszkedvű, mert akinek kevesebb a fizuja, annak bizony több joga van rosszkedvűnek lenni.

Az építőiparban a férfiak is ugyanúgy megemelhetik magukat, leeshetnek, valóban, igazán kiváló lehetőség. Szerencsére kapnak valamennyi biztonsági oktatást (sokszor azonban a feketemunka miatt kiszolgáltatottak, de ez nem nemfüggő, hanem magyar "sajátosság").

A kockáztatást úgy értem, hogy valóban van mit veszíteniük, pl. teljes keresetet, egészséget, stb. Nem ún. üzleti kockázatról van szó, ahol a CEO kockáztat, a befektető meg fizet...

@Huffnágel Pista: Nem szoktam megvárni, hogy kinyissák, sőt, ha tele a keze, én nyitom ki neki. Végülis kinek nehezebb kinyitni azt a *** ajtót? Hát nem?

Lacy27 2013.08.26. 10:00:32

@Sadist: Persze ne felejtsük le a rengeteg boldog családanyát, aki repes az örömtől, mikor a részeg férje hazaérve csak úgy lekever pár pofont, mert épp otthon van. Tetszik, nem tetszik ezek a jogok azért lettek kitalálva, mert a férfiak agresszívak. Persze vannak agresszív nők is, de elenyésző a férfiakhoz képest a számuk. Azért, mert a sok nő kihasználja ezeket a jogokat, szerinted a kettő egyensúlyban van? Vita nem érdekel, vannak szemét nők is, akik kicsesznek férfiakkal, de ilyen az élet. Ez kölcsönös, csak a lelki terror nem bűncselekmény, a fizikai viszont igen. Az pedig a férfiakra jellemző.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 10:18:55

@Lacy27: A lelki terror is jellemző a férfiakra, a megfélemlítés, megalázás, alátevés, folyamatos zaklatás, aztán az egészet letagadja, pedig simán csak a stadionban tanulta, sörözés közben.

Aztán persze ott vannak a jófiúk is, nekik meg ahhoz kell eszük legyen, hogy ne használja ki őket mindenki az életben, a főnöktől az anyósig bezárólag, de az ilyen ritka, mint a fehér holló.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 10:25:06

@Sadist: EGY FÉRFINEK A SZELÍDSÉG ADJA AZ ÉRTÉKÉT, AZ, HOGY NEM KELL FÉLNI ATTÓL, HOGY AZ OTTHONOD BÖRTÖNNÉ VÁLIK, VAGY FEGYENCTELEPPÉ. MINDEN MÁS MÁSODLAGOS. Azért kiabálok, hogy halld meg.

Sadist 2013.08.26. 11:31:12

@_Epikurosz_: "A nőket senki nem dicséri különlegesnek, ha kitalálnak valamit. A jellemző reakció az, hogy : 'ezt most miért kellett?'"

De érdekes, hogy még a nők sem dícsérik meg, ha egy nő kitalál valamit? Vagy az is lehet, hogy előtte már kitalálta más és egyáltalán nem különleges, mert más is ugyanúgy képes rá?

"Te meg iszonyú rondán öltöztél fel ma, menj vissza, és öltözz át.
...
Egy szadistának pedig (tőlem, nem egy mazochista hülyétől) rituális indián kínzás jár, ha a közelembe jön. Csak a miheztartás végett.

Ha aláfeküldtek pár focicsapatnak - persze, csak téged hagytak ki valamiért. Vajon miért? "

Hűha, ne hergeld magad ennyire, mert még felbuggyan belőled a gyűlölet, elborult elmével pedig nem lehet vitázni.

"És megint, és újra: mikor mondanak kreatívnak egy nőt? Ha sütött valami finomat? Ó, igen. Aki elkezd forrasztópákával "játszani", azt hülyének nézik, és megmondják neki, hogy mi neki való, és mi nem."

Nem tűnt még fel, hogy elismerést arra és azoktól kapsz, amire mások nem képesek? Férfitől nem fogsz húde nagy elismerést kapni egy astabil multivibrátorért, mert azt bárki összerak. A férfiak világában bizony villantani kell, ha elismerésre vágysz, a középszerű nem elég.
A csinos rucival vagy a finom sütivel azért könnyebb bevágódni a férfiaknál, mert számukra az különlegesebb és nagyobb értékkel bír.

"A kockáztatást úgy értem, hogy valóban van mit veszíteniük, pl. teljes keresetet, egészséget, stb."

Egy orvosnak vagy vezérigazgatónak szerinted nincs vesztenivalója? Ha egy sebész valamit elbasz, akkor elvesztheti a praxisát, gyakorlatilag az egész élete derékba törhet. A vezető fölött szintén ott lóg Damoklész kardja, neki kell vállalni a felelősséget ha beüt a krach. Az állandó stressz miatt az egészségkárosodás is szinte garantált.

Sadist 2013.08.26. 11:39:50

@Lacy27: "Persze ne felejtsük le a rengeteg boldog családanyát, aki repes az örömtől, mikor a részeg férje hazaérve csak úgy lekever pár pofont, mert épp otthon van."

A családon belüli erőszak hogy jön ide?

"Tetszik, nem tetszik ezek a jogok azért lettek kitalálva, mert a férfiak agresszívak."

Milyen jogok lettek kitalálva?

"Persze vannak agresszív nők is, de elenyésző a férfiakhoz képest a számuk."

Valószínű újat mondok neked, de a nők is ugyanolyan agresszívak, mint a férfiak, csak az agresszió megnyilvánulási formája más. Amiben le tudja nyomni a másikat, azt fogja használni az agresszivitása kiélésére. Férfiaknál ez általában a fizikai fölény, nőknél a verbális agresszió, de gyerekekkel szemben meg már fizikai erőszakot alkalmaznak, mert a gyereknél erősebbek.

"Ez kölcsönös, csak a lelki terror nem bűncselekmény, a fizikai viszont igen."

Szóval csak jogi különbség van a két nem jellemző agresszivitási formái között. Azzal egyetértesz-e, hogy a lelki terrort és verbális agressziót is ugyanúgy szankcionálni kéne, mint a fizikai erőszakot?

Sadist 2013.08.26. 11:47:57

@_Epikurosz_: "A lelki terror is jellemző a férfiakra, a megfélemlítés, megalázás, alátevés, folyamatos zaklatás, aztán az egészet letagadja, pedig simán csak a stadionban tanulta, sörözés közben."

Először is a lelki terror és az agresszió nem jellemző a férfiakra. Azt még írhatnád, hogy az agresszív férfiakra jellemző a lelki terror, mert az még igaz is lehetne. A valóság az, hogy az agresszív nők inkább folyamodnak lelki terrorhoz, érzelmi zsaroláshoz, mint az agresszív férfiak. Biztos ismeretlen számodra a munkahelyen, baráti körben egymást hátbaszurkáló viselkedés, ami sokkal inkább jellemző olyan helyeken, ahol több nő van összezárva, mint férfi.

"Aztán persze ott vannak a jófiúk is, nekik meg ahhoz kell eszük legyen, hogy ne használja ki őket mindenki az életben, a főnöktől az anyósig bezárólag, de az ilyen ritka, mint a fehér holló. "

Egyáltalán nem ritkák, csak a nők számára észrevétlenek.

Sadist 2013.08.26. 11:51:39

@_Epikurosz_: "EGY FÉRFINEK A SZELÍDSÉG ADJA AZ ÉRTÉKÉT, AZ, HOGY NEM KELL FÉLNI ATTÓL, HOGY AZ OTTHONOD BÖRTÖNNÉ VÁLIK, VAGY FEGYENCTELEPPÉ. MINDEN MÁS MÁSODLAGOS. Azért kiabálok, hogy halld meg."

Azért kiabálsz, mert nincs igazad, és emiatt frusztrált és ideges vagy :)
Ha egy férfinek a szelídség adná az értéket és a vonzerejét, akkor a puhapöcs anyucikedvencein fürtökben lógnának a nők és ők ülnének a társadalmi piramis tetején.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 12:37:36

@Sadist: Nem észrevétlenek. Az ilyenre szokták azt mondani régen, hogy az én férjem egy jó ember. Nem anyucikedvence, hanem jó. Van különbség.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 12:49:13

@Sadist: Biztosan ismeretlen számodra a fiúgang. Van egy főnök, 1 db. tanácsadó vagy nagyobb fiú, aki okosabb, de nem erősebb, néhány együtt vonító, és egy udvari bolond, avagy bohóc, akit ugyan a főnök mindig kínoz és kiröhög, de ő még beletartozik a csapatba. Aztán van, aki kint van ebből a körből, és vagy elfogadja a főnököt, vagy ellenáll. Ha fiú és ellenáll, akkor meghal, halálra rugdalják, stb. Ha fiú és elfogadja a főnököt, akkor számára is érvényesek lesznek a csapat szabályai, pl. hogy mivel alacsony rangú, nem törekedhet jobb jegyre, mint a hármas. A lányok, az egy külön kaszt, nekik szabad tanulni, szorgalmasnak lenni. Kivéve, aki matekból lenne jó, vagy fizikából, nekik azt nem szabad, a gang megtorol mindent, ami eltér az általuk elfogadott "maradj a konyhában" stílustól. A lányokat többnyire nem verik, őket "csak" szívatják, minden lehetséges módon. Nekem Te nem tudsz olyan szemétséget mondani, amit én ne láttam volna.

Sadist 2013.08.26. 13:28:20

@_Epikurosz_: Elég összevissza hozzászólás és nem igazán állja meg a helyét logikailag sem.
Hogyan torolja meg a "fiúgang", ha egy lány jobb fizikából vagy matekból? Megmondom, sehogy, mert nincs lehetőségük mivel büntetni. Meg mi ez a "szívatás"? Ha a lányok nem is részei a "fiúgangnak", akkor mégis mit tudnak csinálni velük? Pökhendien megmondják nekik, hogy "Nem veszünk be a bandába?".
Ugyanúgy mennek a lányok is fizika vagy matek versenyre, mint a fiúk, csak kisebb létszámban.
A stréber/kocka/valamilyen módon kilógó fiúk is megkapják a lenézést a lányok részéről, nehogy azt hidd, hogy csak fiúknál van ilyen falkába verődés. De kora tizenéves korukra jó esetben kinövik, munkahelyen meg inkább még segítőkészebbek is a férfiak a női munkatársakkal szemben, mint fordítva.
Középsuliban volt olyan lány, aki azért nem közgazdász, hanem informatika szakra jelentkezett, mert sokkal kevesebb volt a lány és tudta, hogy nem lesz fúrás meg rivalizálás. Azért ez nem kicsit beszédes.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 14:06:51

@Sadist: Szerencsére versenyre még elviszok őket. De igen, megkapják a magukét, megy a ruhaleöntés, gúnyolódás minden egyes szünetben, de még óra alatt is, meggyújtja a haját, meg hasonlók. Mondom, hogy nem láttál még ilyet, azért csodálkozol.

Azt nem tudta, hogy mindenki kurvának fogja nézni, mert "a lányok csak úgy tudnak ezen a szakon boldogulni, ha valakivel lefekszenek". Ezért aztán minden fiú azt gondolja, hogy a lány feküdjön csak le vele, ha segítséget akar. Amit egyébként a fiúk megadnak egymásnak szó nélkül.

Azt se tudta, hogy a munkaadók is hülyének és hazudósnak fogják nézni, ha felsorolja, hogy mihez ért. Hogy nem tud kitörni a "jól kommunikáló kislány" szerepéből, még az IT-ben sem, holott nem is kommunikál jól, kivéve robotokkal.

teevee 2013.08.26. 17:33:27

@_Epikurosz_: ~25 éve dolgozom nőként IT-ban, előtte fiúk által dominált sportágban és szakosztályban töltöttem 8 évet, előtte is matek és fizika voltak a kedvenc tárgyaim, és soha ehhez még csak hasonlót sem tapasztaltam. És a gyerekeim széles ismeretségi körében sem.
Nem állítom, hogy nem fordul ilyesmi elő, és tapasztaltam már bullying-et lányok között is, de valóban jól értem, hogy a ruhaleöntést, kurvának nézést stb., tekinted _általános_ jelenségnek?

_Epikurosz_ 2013.08.26. 18:35:38

@teevee: Általános jelenségnek a nők "helyretevését" tekintem, minden szinten. Ennek a jelei azok, amiket írtam. Nem egyszerre és nem mindenkivel fordulnak elő, de előfordulnak. Te meg szerencsés vagy, és ez jó dolog. :)

Lacy27 2013.08.26. 19:13:09

@Sadist: Tényleg ilyen hülye vagy vagy csak tetted? A családon belül nincs nő? Nincs helye az egyenjogúságnak? Ha egy nő rettegésben él, az nem aránytalan? Ez nem a bíróság, érted miről beszélek.
Milyen jogok? Tényleg ilyen hülye vagy? Ez nem a bíróság. Ha többször írom talán megérted, ha meg érted csak teszed a hülyét... Grat. A törvény(ek), amelyek ki kell mondania, hogy nők nem lehetnek hátrányosan megkülönböztetve csak mert nők. Ennek ellenére nem teljesül.
Te ezt a pofon dolgot honnan vetted? Otthonról? Képzeld én is kaptam pár pofont otthon. És? Majd én is adok, ha lesz miért. És igen fizikai agresszióról beszélek. A férfiak sokkal agresszívabbak. De te biztos jobban tudod csak járhasson a szád. Egyébként nem értek egyet, ezt te mondtad. Kigondoltad valahonnan. A lelki terrort lehet viszonozni, de ha gyengébb vagy...
Látom nagyon bizonyítani akarod, hogy a nők megérdemlik, amit kapnak. És ez nem azért szar, mert nem így van, hanem, mert minden olyan okosnak hiszed magad az ellenérveiddel, amik csak csűrés-csavarások és elvonják a lényegről a figyelmet. A nőket azért kell megvédeni, mert nincs más. A szomszéd büdös életbe nem fog segíteni, se más. Mert ebbe senki nem szól bele. Akinek nem segít senki az dögöljön bele?
További szép napot! Több kötekedő hülye beszólásra nem fogok reagálni.

Lacy27 2013.08.26. 19:19:57

@_Epikurosz_: He? Milyen stadion? Itt az egyenlőségről van szó nem arról, hogy ki szemét és ki nem. Rengeteg szemét ember van. Nők és férfiak. Ettől függetlenül nőnek nem születnék szívesen. Vajon miért, ha olyan jó nekik?

_Epikurosz_ 2013.08.26. 19:27:06

@Lacy27: elvétetted a névre kattintást.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.08.26. 19:29:22

@intézetis utcagyerek:

Amennyiben nem vagy jó nő, én is támogatom, hogy csador mögé rejtezz! Vagy mondjuk egy bányába.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.08.26. 19:31:36

A posztoló pedig felőlem lehet nyugodtan feminista, csak kerülje a felelős pozíciókat...

_Epikurosz_ 2013.08.26. 19:39:05

@Lacy27: NANE, Patent egyesület, áldozatvédők, védett házak, stb. Lehet támogatni, hozzájárulni, alapítani.

Lehet kihívni a rendőrséget, hogy "nagy a zaj". Lehet bújtatni a csajt, lehet erősebb ajtót felszerelni, hogy bújtatni tudd. A távoltartás még új és bizonytalan. A rendőrség ijeszgetésen túl nem használ semmit, érdemesebb megveretni az ürgét.

Viszont a legérdemesebb azt a fejébe verni minden lánynak, amit csupa nagybetűvel írtam (de jól jön most, visszahivatkozásnál! :P), és ami más szavakkal így hangzik: _vadállatot_ _lakásban_ _nem_ _tartunk_. A helyes kérdés pedig, amikor nézegeted a pasit: akarsz egy ilyet otthonra? Mik lennének a hátulütői?

_Epikurosz_ 2013.08.26. 19:43:24

@"the dragon": Amennyiben nem vagy jó férfi, menj uránbányába Szibériába. Egyébként biztos, hogy nem vagy jó férfi, mert nem vagy jó ember, ez a hozzászólásodból látszik.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.08.26. 20:11:22

@_Epikurosz_:

A csajok amúgy is a rosszfiúkra buknak, így megelégszem azzal, hogy roppant sármos vagyok!

De neked legyen mondva, ha egyszer ijesztő leszbikusokat akarok összeszedni, akkor gondolkodás nélkül idomulok majd az elvárásaitokhoz...

_Epikurosz_ 2013.08.26. 20:24:18

@"the dragon": A leszbikusok általában nagyon szépek, hiszen nekik nem csak a férfiak nőideáljának, de a sokkal magasabb nők közötti ideálnak is meg kell felelniük.

A rosszfiúkra bukást meg helyes neveléssel, oktatással, információ átadásával lehet kiiktatni. Meg az undor felkeltésével. Azzal, hogy ki tudja szúrni a simaképűt.

teevee 2013.08.26. 20:27:30

@_Epikurosz_: A posztban még tudtad, hogy olyan jelenséggel példálózni, amely egy speciális esetet akar általánosítani egy annál sokkal összetettebb jelenségre, nem helyes. Kérlek, akkor is emlékezz erre, amikor Te teszed ugyanezt.

Másrészt, úgy tűnik az IT iparban nem vagy benne, mégis magabiztosan nyilatkozol az ott dolgozó nők általános "helyretevésén" és egy kecses "Te csak szerencsés vagy" legyintéssel elintézed a negyedszázados, Finnországtól Dél Afrikáig, Normandiától Macedóniáig szerzett idevágó tapasztalatomat. Tudod, ez eléggé irritáló.

Harmadrészt, a szelíd az erőszakosnak az ellentéte, és nem a dominánsnak. Ha a domináns és agresszív szavakat felcseréled, akkor a vitában a tipikus szalmabáb érvelést űzöd, ami szintén nem szép.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 20:36:39

@teevee: A felsőbb körökben, ahol Te mozogsz, valószínűleg nem ugyanaz a a hagyomány, mint Magyarországon, Mucsajröcsögén. Így már értem a tapasztalataidat. Egyébként szoktál csak bragging rights okán extra projekteket csinálni?

A domináns-agresszívet nem értem, hol cseréltem össze. A szelíd nálam a jónak a része.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.08.26. 20:37:12

@_Epikurosz_:

De én nem a lelkükről beszélek! Hisz az biztos csodálatos, de amíg egy 90 kilós, tüsihajú debella testébe van zárva, addig sajnos bennem nem mozgat sem semmit. Esetleg a tenyerem ökölbe szorul, de semmi több!

_Epikurosz_ 2013.08.26. 20:38:42

@teevee: A posztot nem én írtam.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 20:39:59

@"the dragon": arról nem tehetek, hogy te ilyennek akarod látni a leszbikusokat.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.08.26. 20:44:06

@_Epikurosz_:

Akarja a fene! Hidd el, sokkal szívesebben látnám őket olyannak, mint amilyennek a pornófilmek láttatják őket, de sajnos mi sem áll távolabb a valóságtól!

teevee 2013.08.26. 20:52:14

@_Epikurosz_: akkor bocs, félreértettem.

teevee 2013.08.26. 21:02:43

@_Epikurosz_: felsőbb körök..., bakker.
Négy proletár beosztottal kezdtem munkás életemet (hogy el tudd helyezni őket szociálisan, egy alkoholistából, egy állami gondozottból, egy cigányból és egy szellemi fogyatékosból állt a csapatom), munkaterületem pedig Berettyóújfalu, Hencida, Pocsaj és környéke.
Mindig ilyen könnyen ítélkezel?

_Epikurosz_ 2013.08.26. 21:13:15

@teevee: Nem, de tudod nekem is volt életem, másoknak is volt, és azért az ember, ha figyelmesen olvas, összeszedi az információt a dolgokról. A hangod asszertív, ez is oka lehet, hogy nem akartak beléd kötni. Ismerek olyan embert, akibe szintén soha nem kötöttek bele, ő sem érti, hogy hogyan és miként tudnak a dolgok elfajulni, mert vele soha nem estek meg.

teevee 2013.08.26. 21:44:18

@_Epikurosz_: Értem. Úgy gondolod, hogy Te a szakmán kívülről jobban meg tudod ítélni, vajon az én esetem a kivétel-e vagy a szabály.
És én erre nyilván képtelen vagyok. :)

De szép is ez. (Lásd még, hogyan ápoljuk kognitív disszonanciánkat :))

_Epikurosz_ 2013.08.26. 21:55:46

@teevee: Nem elsősorban a szakmáról van szó, nem csak arra hoztam példákat, hanem a többire is.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 21:57:58

@teevee: Ráadásul a Te szakmádra nem csak én hoztam példákat, hanem más is.

_Epikurosz_ 2013.08.26. 22:03:03

@_Epikurosz_: Sőt, egész mozgalmak indultak, hogy a lenézést és semmibe vevést megváltoztassák. De persze én vagyok a hülye.

Sadist 2013.08.27. 08:45:13

@_Epikurosz_: "De igen, megkapják a magukét, megy a ruhaleöntés, gúnyolódás minden egyes szünetben, de még óra alatt is, meggyújtja a haját, meg hasonlók. Mondom, hogy nem láttál még ilyet, azért csodálkozol."

Tudod kinek meséld be, hogy ezek napi szinten megtörténő dolgok. A végén még kiderül, hogy a világ legelitebb iskoláiba jártam, mert nálunk nem alázták a lányokat. Antiszociális kis köcsögök előfordulhatnak bárhol, de azok jellemzően basztatnak mindenkit, nem csak a lányokat és főleg nem azért, mert a matek vagy a fizika a kedvenc tárgyuk.

"Azt nem tudta, hogy mindenki kurvának fogja nézni, mert "a lányok csak úgy tudnak ezen a szakon boldogulni, ha valakivel lefekszenek"."

Elég szomorú, ha egy lány csak a puncijával tud előrébb jutni. A természettudományoknak, köztük az informatikának is megvan az az óriási előnyük, hogy objektívak, nincsenek tekintettel nemre, vallásra, etnikai hovatartozásra, szexuális beállítottságra. Ha valaki elért valamilyen eredményt, akkor azt egy objektív mércén lehet ellenőrizni, nem pedig tanárúr irodájában a díványon kell megvédeni a munkát.

"Ezért aztán minden fiú azt gondolja, hogy a lány feküdjön csak le vele, ha segítséget akar. Amit egyébként a fiúk megadnak egymásnak szó nélkül."

Nagyon el vagy tévedve, valószínű még életedben nem voltál olyan közösségben, mint egy egyetem info kara.
Kisebb segítségeket szinte mindenki megad a másiknak, a több időt és energiát igénylő segítségekért viszont keményen fizetni kell, mert senki nem szeret ingyen dolgozni.
Az altruizmust nyugodtan felejtsd el. Egy beadandó vagy egy kötelező program megírása, esetleg egy szakdogában besegítés sokba tud kerülni, hacsak nem egy nagyon jó barát teszi, de akkor sem ingyen történik, hanem később ő fog valami hasonló szintűt kérni.
Ha egy lány kér ilyen segítséget, akkor tőle is elvárható, hogy a más által elvégzett munkáért valamivel fizessen. Ez történetesen lehet a szex is, mert a férfiak számára annak van értéke, és azt ráadásul csak nő tudja adni. A lányoknak még több lehetőségük is van, mint a fiúknak. Náluk a szex nem játszik, nekik kp-ben vagy rekesz sörben kell fizetniük.

"Azt se tudta, hogy a munkaadók is hülyének és hazudósnak fogják nézni, ha felsorolja, hogy mihez ért. Hogy nem tud kitörni a "jól kommunikáló kislány" szerepéből, még az IT-ben sem, holott nem is kommunikál jól, kivéve robotokkal."

IT szektorban szerintem nincs is már olyan, hogy valakit személyes interjú nélkül, pusztán a CV-je átolvasása után felvesznek egy munkahelyre. Az interjún meg simán lehet kérdezni olyanokat, amivel el lehet dönteni, hogy szakmailag alkalmas-e a feladatra, vagy csak bekamuzott mindenfélét az önéletrajzába.

Sadist 2013.08.27. 08:53:21

@Lacy27: Nem értem mire ez az érzelmi kirohanás. Mivel hergelted fel magad ennyire? Feltettem néhány egyszerű kérdést, miért kell fröcsögni össze-vissza és hányni az epét?

"A törvény(ek), amelyek ki kell mondania, hogy nők nem lehetnek hátrányosan megkülönböztetve csak mert nők. Ennek ellenére nem teljesül."

Légyszíves sorold fel, hogy hol és miként vannak hátrányosan megkülönböztetve a nők! Tényeket, ne ismerős haverjának a sógorának a barátnőjének a pincsikutyájától hallott történeteket. Ma Magyarországon hol vannak a nők hátrányosan megkülönböztetve? Munkaerőpiacon? Iskolában? Egészségügyben? Szavazófülkében?

"A férfiak sokkal agresszívabbak."

Kifejtettem már fentebb, hogy az agresszió megnyilvánulási formája más, próbáld meg értelmezni is, hátha menni fog.

Sadist 2013.08.27. 08:57:46

@Lacy27: Közben észrevettem még egy előző hozzászólásodból: "Vita nem érdekel"
Ilyen hozzáállással jobb is, ha nagy duzzuogva elsomfordálsz :)

Sadist 2013.08.27. 09:13:22

@_Epikurosz_: Te jobban meg tudod ítélni a szakmabeliek helyzetét Magyarországon úgy, hogy még életedben nem dolgoztál IT szektorban? Biztos láttál már lottósorsolást, nem tudod esetleg megmondani a jövő heti nyerőszámokat?

Sadist 2013.08.27. 09:16:49

@_Epikurosz_: Milyen példákat? Mert én csak annyit találtam, hogy a hozzászóló szerint férfias szakma és elüldözték onnan a nőket. Konkrét példa semmi.

Sadist 2013.08.27. 09:20:03

@_Epikurosz_: Isaura felszabadítására is alakult mozgalom.

_Epikurosz_ 2013.08.27. 10:30:43

@Sadist: Na jó, abbahagyom, a post toló védje meg saját magát. Egyébként pont ez az erőszakos, mások helyzetébe bele nem gondoló magatartás a bajok igazi forrása. Ennyi.

zriff 2015.01.05. 19:22:19

Baromság az egész. A feminizmus fő alakjai(valerie solanas, mary daly stb.) mind örült férfigyűlölők voltak akik a férfinem kiirtást is jónak tartották. Nincs bérkülönbség, nincs nőelnyomás, a feminizmus csak hazugságra és férfigyűlöletre épül. A feminizmusnak nincs semmi értelme.

@Peter_Cs: Olvastam a blogodat utópista szemétkupac az egész.

ABC123456 2015.03.18. 23:47:31

@Androsz: "A Matlapban való részvétel sem volt tiltva a lányok között." Nahát nagyon csodálkozom, hogy bekerültél a fizika pontverseny fotós helyezettjei közé ezzel a következtetési képességgel. Az empátiahiányról nem is teszek említést. Nagyjából azt a bukdácsolós diákomat juttattad eszembe, aki azt mondta nekem : "Na de tanárnő, mindent MI fedeztünk fel." - érted, ő meg az a sok fizikus, mind a tökivel. Az ő farkához képest nyílván semmi az én ELTE matfiz jeles diplomám. Nagyjából ekkora lovat ad minden fiúgyerek alá a történelem, és ezt a lovat nélkülözi minden lány. Arról a történelemről beszélek, amelyben hosszú évszázadokon keresztül nem tanulhattak a nők. Amikor még tiltva volt a lányok között a részvétel ! És ez a ló ma is ott van minden eredményben, és a hiánya is a lányokéban. Hiába nincs ma már tiltva, ha egyszer évszázadokig tiltva volt, ezért hiányoznak a női példaképek. Ami hátszél a fiúnak, az ellenszél a lánynak. Márpedig így a verseny nem egyenlő. A győzelem legfontosabb záloga éppen az önbizalom ! Az az önbizalom, amit a férfiak ilyen -amúgy igen primitív- érvelései mentén, amit te idehánytál, üvölt. Lovat ad a legbutább férfiak alá is, és visszaveti a legtehetségesebb nőket is. Úgyhogy gondolkodj még egy kicsit.

Huffnágel Pista · http://www.huffnagelpista.com 2015.03.20. 08:02:47

@Abendsen: @ABC123456: @Peter_Cs: @_Epikurosz_: @teevee: @"the dragon": @Lacy27: @Androsz:

#Boszorkányvadász: Soviet-style #slutwalk #ribiséta klou.tt/1svel2n5xbvgv

Boszorkányvadász: #SlutWalk 2012
http klou.tt/1py1a4l0y4zs8

Boszorkányvadász: #SlutWalk 2013 klou.tt/1fkqd4ksedoo1

Boszorkányvadász: #SlutWalk 2014 klou.tt/ytad2buoizyw

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2015.03.21. 00:55:17

@ABC123456: Eltartott egy ideig, mire rájöttem, hogy miért írtad nekem azt, amit írtál. Mert elsőre kicsit olyan érzésem is volt, mintha nem is biztosan nekem akartad válaszolni. De azt hiszem, megfejtettem: ezt a kicsit környezetéből kiragadott mondatomat teljesen félreértetted. Ha csak így, önmagában kimondom, én is cinikusnak, lenézőnek hallom. Egyáltalán nem volt ez szándékomban, és ha átfutod a hozzászólásaimat, ezt el is fogod hinni nekem.

Valójában én egy tényt akartam egy hipotézis igazolásául használni. A tény az, hogy a MatLap hajdani galériájában nagy többségben vannak a fiúk. A hipotézis mindössze annyi, hogy vannak tényleges különbségek fiúk és lányok között, az egyenértékűség nem mondható ki az élet tetszőleges területére. Vannak olyan dolgok, amelyekben a nők simán lemossák a férfiakat, és vannak olyanok is, amelyekben a nők maradnak alul. Teljesítményben, érdeklődésben, készségben, rutinban. A különbségek okaiként demagóg félremagyarázás lenne a nők állítólagos szellemi elnyomottságát emlegetni. Nekem már az anyám is úgy járt iskolába, hogy a fiúk és a lányok közös osztályba jártak, és a nemi különbségtétel arra korlátozódott, hogy amikor egy szerepjátékban valakinek az anyukát kellett játszani, akkor arra egy lányt választottak. Tudom, ez ma botrányos diszkrimináció lenne, de akkor még az emberiség nem volt ekkora marha. És az iskoláit kitűnő eredménnyel elvégezte, tanári diplomát szerzett, sok-sok éven át elismert tanár volt, végül még tankönyveket is írt, mindezt nőként. Ez egy apró bizonyítékaként foghatjuk fel annak, hogy a nők a tanulásban már jó régóta nincsenek hátrányban.

Szóval amikor azt írtam, hogy a lányoknak sem volt tilos a MatLapban versenyezni, azzal csak annyit akartam mondani, hogy nem azért vannak abban a galériában többségben a fiúk, mert a lányok valahogy ki voltak kényszerítve a versenyből. Az én szívszerelmem és osztálytársnőm is versenyzett, ő matekból jobb volt, én fizikából. Egész egyszerűen a fizikaversenyben a fiúk kerültek fölénybe. Akkoriban. Én ennyit figyeltem meg. Hogy ebből milyen következtetést lehet levonni, azt nem tudom, mert ez egy igen szűk minta bármilyen következtetéshez.

Az, hogy a nők évezredeken át ki voltak zárva a szellemi oktatásból, nem jelenti azt, hogy ez az időszak ne ért volna véget már nagyon régen. Sztereotípiák mindig is voltak, mindig is lesznek, és az, hogy a lányok hülyék a fizikához és a műszaki témákhoz, az egy sztereotípia. Lehetne ettől még igaz vagy hamis is, annyi biztos, hogy mondogatják ezt. Az a kérdés, hogy miért lenne a nők számára olyan elviselhetetlen sérelem, ha elfogadnánk ezt tényként, mert a tények ezt lászanának igazolni. Tegyük fel, hogy az állításban van egy kevés igazság, a fizika és a műszaki tárgyak terén a nőknek kevesebb a sikere. NA ÉS?

Az emberben mindig is ott van a versengés szelleme, és ott van a nemek közötti vetélkedés félig-meddig ösztönös szokása is. Amikor a kisfiúk azt mondják a kislányokra, hogy a lányok hülyék, akkor ez csak egy ösztönös önazonosítás jele, amelyben magát a fiúk közösségének részeként definiálja. Nagyon helyes, ez így egészséges. Értsd: a hosszú megfigyelések szerint így működik a dolog minden populációban azok között, akik aztán működőképes társadalmat és az öregkort megérni képes, életerős utódokat tudnak fenntartani, felnevelni. De a lányoktól is jól ismert "a fiúk hülyék" kitétel, ami azt mutatja, hogy a Természet ebben igazságosan működik.

Ha a fiúk fölénybe kerülnek egy téren a lányok fölött, akkor azt egyfajta győzelemként élik meg, és pusztuljak el, ha a lányok között nem ugyanígy működik a dolog. A felnőtt barátnők nem szokták talán megértőn összenézve megállapítani, hogy a férfiak olyan valamilyenek? Dehogynem. Akkor ez most bűnös diszkrimináció? Egy frászt. Nők. A szomszéd szobában pedig a férfiak játsszák ugyanezt az ősrégi szertartást. Ennyi.

Ha a nőknek ma ebben az országban nincs önbizalma a tanulással elérhető eredményeket illetően, akkor azok a nők valamiért nincsenek tudatában a realitásnak. Itt a nők műveltségének, szellemi gazdagságának, teremtőképességének gazdag hagyományai vannak, és nem kell régi korok elmúlt téveszméit vagy szokásait még mindig a mára kivetíteni. Azok az idők elmúltak. Még mindig nincs minden rendben, de nincs szükség téveszmék terjesztésére. A nők mások, de semmivel sem értéktelenebbek, és nekem soha egy percig sem volt okom ebben kételkedni. Lehetőségem sem, mert a feleségem haladéktalanul felvilágosítana a tévedésemről. :-))

Sadist 2015.03.21. 13:24:40

@Androsz: "Az emberben mindig is ott van a versengés szelleme, és ott van a nemek közötti vetélkedés félig-meddig ösztönös szokása is."

A férfiak sokkal kompetitívebbek, mint a nők, de nem a nőkkel versengenek. A nemek közötti versengést csak a feminizmus nyomja. Ősidők óta a hímek versenyeznek a szaporodás jogáért, de egymás között, nem a nőstényekkel. Egyáltalán mi értelme volna?

Emiatt a különbség miatt van, hogy a férfiak jobban kedvelik a versenyszférát, mint az állmi szektort, a kapitalizmust a szocializmussal szemben, a kompetitív sportversenyeket.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2015.03.21. 23:18:08

@Sadist: "Ősidők óta a hímek versenyeznek a szaporodás jogáért, de egymás között, nem a nőstényekkel. Egyáltalán mi értelme volna?"

Belekezdeni is kár annak sorolásába, hogy mennyi olyan dolog létezik az emberben, aminek nincs értelme. :-) A férfi és nő között minden másnál élesebb határ húzódik; olvastam már olyan, persze játékosan túlzó megjegyzést, hogy a két emberi nem már szinte két fajnak vehető. Az ember közösségek tagjaként fogja fel a világát, család, nemzetség, ország, klub, szakma, hobbi, párt, focicsapat, hajviselet (emlékeztek még az emósokra?) stb. szerint. A férfi számára a nő, a nő számára a férfi egy MÁSIK fajta, akiknek ismerjük a jó tulajdonságait, és naphosszat mesélhetnénk a rossz tulajdonságairól. :-) A nők nem tudnak parkolni, bezzeg a férfiak. A férfiak képtelenek egyszerre több dologra odafigyelni, mi viszont észben tartunk mindent. Ez is egyfajta versengés, én így értettem.